خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره):

به تولید واکسن کرونا نزدیک شده‌ایم/کمک‌های ضد کرونایی ستاد به 27 هزار میلیارد تومان رسید/ غیرواقعی بودن آمار مرگ و میر کرونا در ایران حرف بی‌ربطی است

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۹۸۱

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: ایران شانس کمتری نسبت به سایر کشورها برای تولید واکسن کرونا ندارد و از هیچ کشوری عقب نیستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد مخبر در مراسم رزمایش همدلی و احسان با بیان اینکه تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام شروع شده است، اظهار داشت: کشور به لحاظ تولید واکسن کرونا چیزی از سایر کشورهای خارجی کم ندارد و عقب نیستیم و شانس تولید واکسن کرونا در ایران وجود دارد.

وی افزود: ستاد هم از همان ابتدا وارد تولید واکسن کرونا شده و به تولید واکسن کرونا نزدیک شده‌ایم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه داروهای وارداتی برای بهبود بیماران کرونایی را ظرف دو هفته به تولید داخل رساندیم، گفت: ظرفیت تولید 4 میلیون ماسک را ایجادکردیم و امروز خوشبختانه نه تنها نیازی به ماسک در کشور نداریم بلکه به زودی صادرکننده ماسک خواهیم بود.

وی با اشاره به تولید کیت‌های تشخیص سریع اظهارداشت: توانستیم کیت‌های تشخیص سریع و 24 ساعته را تولید کنیم و امروز کشور بی‌نیاز از کیت‌های تشخیص است.

مخبر تاکید کرد:‌ ارزش اقدامات ضد کرونایی ستاد در طول این مدت 27 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: ‌با راه‌اندازی سامانه 4030 و حضور 2200 پزشک پاسخگو در این سامانه 80 درصد مراجعات بیمارستانی را کاهش دادیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: ارزش کمک‌های بلاعوض ستاد تا به امروز 1100 میلیارد تومان بوده است.

مخبر با بیان اینکه متاسفانه 4 نفر از کارکنان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم، گفت: از زمان اشیوع ویروس کرونا تا به امروز حتی یک نفر از کارکنان ستاد درخواست مرخصی یک روزه را هم نداشتند.

وی درباره ارزش دارایی‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: یکی از خبرنگاران در مصاحبه با من ارزش ستاد را 90 میلیارد دلار اعلام کرد که در پاسخ به او گفتم تمام دارایی‌های ستاد را به 3 میلیارد دلار و به صورت اقساط به متقاضیان می‌دهم.

وی تاکید کرد: در حالی که در کشورهای انگلیس، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی کشته‌های ناشی از کرونا بسیار زیاد است اما ما در ایران توانستیم این موضوع را مدیریت کنیم و اینکه گفته می‌شود آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران غیرواقعی و کمتر از واقعیت اعلام می‌شود، حرف بی‌ربطی است.

وی تاکید کرد:‌ در حالی که در برخی از کشورها برای خرید دستمال توالت آدم می‌کشند در ایران با بسیج تمام امکانات دستگاه‌های مختلف شرایط در حال عادی شدن است و ویروس کرونا مدیریت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز