خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

چاه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های نفتی در حالت اغما/ بازار دوباره نفت ۶۰ دلاری را می‌بیند؟

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۳۹۹

تا زمانی که درمانی برای کرونا پیدا نشود و رکود اقتصادی دنیا از بین نرود، وضعیت بازار نفت به همین شکل است و تثبیت نخواهد شد.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام تحلیلگران بین‌المللی با ذخیره‌سازی بی‌سابقه نفت خام، ظرفیت ذخیره‌سازی جهان در طول سه تا چهار هفته آینده پر می‌شود و هنگامی که دیگر جایی برای ذخیره‌سازی باقی نماند، شرکت‌های حفاری مجبور می‌شوند عرضه را به حدی کاهش دهند که با ضعف ایجادشده در تقاضا همخوانی داشته ‌باشد. طبق برآوردها کاهش تقاضا در اواسط ماه مه حدود ۱۸ میلیون بشکه در روز است که این مسئله سبب ایجاد نوسان‌های شدید در تولید خواهد شد و تا زمانی که عرضه و تقاضا یکسان شوند، بازار بیشتر نزولی خواهد بود.

مرتضی بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره پُر شدن مخازن نفتی و تاثیر آن بر آینده تولید، اظهار داشت: تا زمانی که تقاضایی وجود نداشته باشد، عملا امکان تولید نیز وجود ندارد و اگر تولید پایین بیاید و یا نباشد مخازن نفتی دچار آسیب می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر بازار نفت در جهان با چند مشکل مواجه است، ابتدا اینکه اگر طی 2 تا 3 ماه برداشتی از مخازن صورت نگیرد مسلما دچار مشکلات بعدی شده و به لحاظ فنی کاهش تولید خواهند داشت و در بلند‌مدت نیز تمامی سرمایه‌گذاری‌ها متوقف خواهد شد.

این کارشناس حوزه انرژی تاکید کرد: تا زمانی که درمانی برای کرونا پیدا نشود و رکود اقتصادی دنیا از بین نرود، وضعیت بازار نفت به همین شکل است و تثبیت نخواهد شد.

وی گفت: اگر اعضای اوپک و غیر اوپک طبق توافقی که کردند، 19 میلیون بشکه‌ی سرگردان را از بازار خارج کرده، کاهش تولید داشته و یا نفت مازاد را به عنوان ذخایر استراتژیک خودشان استفاده کنند، می‌توان انتظار داشت قیمت‌ها بین کانال 30 تا 40 دلار تثبیت شود و در غیر این صورت تا زمانی که تقاضای جهان به قبل برنگردد انتظار قیمت‌های 50 تا 60 دلار غیرمنطقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز