خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی ایران و پاکستان در گفت‌وگو با ایلنا؛

احتمال بازگشایی مرز تفتان پاکستان تا هفته آینده/ فعلا صادرات مواد غذایی امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۸۷۶

عضو اتاق بازرگانی ایران و پاکستان گفت‌: درصورت بازگشایی مرز تفتان تا زمان کمترشدن بیماری کرونا فقط تبادل مواد غذایی صورت خواهد گرفت.

محمود تهی‌دست در گفت‌وگو با ایلنا ضمن اعلام خبر بازگشایی مقطعی و مرحله‌ای مرزهای مشترک با پاکستان، گفت: از مرزهای مشترک بین ایران و کشور پاکستان مرز ریمدان اولین مرزی است که باز شده است و در حال حاضر فقط کالاهای حاوی مواد غذایی امکان تبادل بین دو کشور را دارند .

وی با اشاره به محدودیت در ساعات کاری مرزها گفت: ساعات تبادل کالا در این مرز مانند گذشته و به صورت 24 ساعته نیست، در حقیقت شرط بازگشایی این مرز فقط با هدف صادرات و واردات مواد غذایی است و طرف پاکستانی اعلام کرده است که در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از طریق این مرز می‌توان فقط مواد غذایی تبادل کرد.

تهی‌دست با بیان اینکه تفتان مرز اصلی صادراتی ما است، درخصوص زمان بازگشایی این مرز گفت: مرز ریمدان هنوز شلوغ نشده است و طبق مذاکراتی که صورت گرفته است، احتمال بازگشایی این مرز نیز تا اواخر این هفته و یا اوایل هفته آینده باشد، زیرا باید تبادل کالا صورت بگیرد تا تجار و صادرکنندگان هر دو کشور بیش از این متضرر نشوند.

وی تاکید کرد: ناگفته نماند که درصورت بازگشایی مرز تفتان تا زمان کمترشدن بیماری کرونا فقط تبادل کالای موادغذایی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز