خبرگزاری کار ایران

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با ایلنا؛

کمبودی در ذخایر مواد غذایی نداریم/ برخی از واردکنندگان کالاها را بصورت قطره‌ چکانی عرضه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۳۹۳

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با توجه به توزیع کالاهای اساسی توسط دولت تا پایان ماه مبارک رمضان در این کالاها افزایش قیمت نخواهیم داشت.

قاسم‌علی حسنی در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص ذخایر موادغذایی ماه مبارک رمضان گفت: کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به اندازه کافی در انبارها موجود است و هیچگونه کمبودی نداریم.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌های رسمی اعلام شده با قیمت‌های موجود در بازار متفاوت است، گفت: به دلیل بیماری کرونا در برخی از مواد غذایی افزایش قیمت داشتیم، اما با توجه به توزیع اقلام توسط دولت از طریق فروشگاه‌های منتخب و زنجیره‌ای تا پایان ماه مبارک رمضان در کالاهای اساسی مانند: برنج، روغن و حبوبات افزایش قیمت نخواهیم داشت. کما اینکه شاید در میانه‌های ماه بارک رمضان به دلیل کاهش مصرف و مشکلات موجود در نگهداری حبوبات قیمت این اقدام در سراشیبی قرار گیرد.

حسنی سودجویی برخی از افراد را عامل اصلی افزایش قیمت حبوبات در بازار بیان کرد و گفت: برخی از واردکنندگان که بار را با ارز دولتی وارد کرده‎اند، آن را به صورت قطره‌ چکانی به بازار ارائه می‌کنند که این مسئله موجب مشکل در توازن و افزایش قیمت اقلام شده است. بنابراین نیاز است که ارگان‌های دولتی اعم از سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی و اصناف باید بر این بازار و گرانفروشی آن نظارت کنند.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پاسخ به سوال؛ آیا تولید حبوبات داخل پاسخگوی نیاز بازار نیست، نیز گفت: سال‌های گذشته به دلیل کاهش بارش‎ها تولیدات داخل پاسخگوی نیاز بازار نبوند، به همین دلیل از کشورهایی مانند چین، روسیه، کانادا، قرقیزاستان و قزاقستان حبوباتی مانند: لوبیا، عدس و نخود وارد می‎کردیم. اما با توجه به میزان بارش امسال می‌توانیم امیدوار باشیم که در بخش حبوبات به خودکفایی برسیم.

 به گفته وی میزان تولیدات شهریور و مهر ماه تعیین کننده قیمت حبوبات در سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز