خبرگزاری کار ایران

دبیر کل اتاق استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

توافق برای ایجاد نقاهتگاه زندانیان مبتلا به کرونا/ اجرای بسته حمایتی اتاق بازرگانی در هفته جاری

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۳۸۹

دبیرکل اتاق بازرگانی استان تهران اظهار داشت: توافق شد با همکاری ستاد مبارزه با کرونای استان تهران بتوانیم نقاهتگاه صد تخته ویژه زندانی‌های مبتلا در یکی از بیمارستان‌های استان تهران ایجاد کنیم. چراکه معمولا در انتقال زندانی‌ها به خارج از زندان برای درمان با مشکل مواجه هستند و در داخل زندان هم درمان زندانیان مبتلا به کرونا امکان پذیر نیست.

بهمن عشقی در گفت‌وگو با ایلنا درباره بسته حمایتی اتاق تهران برای مهار و پیش گیری ویروس کرونا در زندان‌های این استانها اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا برای حمایت از زندانیان و پیش‌گیری از شیوع این ویروس در محیط زندان با سازمان زندان‌ها در تماس هستیم.

وی با بیان اینکه زندان یک جامعه محبوس ذیل کنترل سازمان زندان‌های استان تهران است و اتاق تهران هم در حیطه جغرافیایی این استان اشتراکاتی به این حوزه دارند، ادامه داد:‌ البته حمایت از زندانی‌ها در این شرایط از جمله مسئولیت‌های اجتماعی اتاق محسوب می‌شود چراکه وظیفه داریم آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم. بخشی از فعالان اقتصادی خواه و ناخواه درگیر معارضات و موضوعاتی می‌شوند که بعضا به زندان ختم می‌شود، بنابراین اتاق تهران از این دو حیث وجه مشترک با سازمان زندان‌ها دارد.

دبیر کل اتاق تهران با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا سازمان زندان‌ها برای مهار این ویروس به کمک نیاز دارد، افزود: دراین روزها سازمان زندان‌ها به تجهیز امکانات برای مبارزه با کرونا و همچنین برای درمان زندانیان مبتلا به کرونا نیاز به کمک دارد.

عشقی گفت: امروز جلسه‌ای با مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران داشتیم و توافقات خوبی صورت گرفت و در دو محور اصلی به توافق رسیده‌ایم.

وی افزود:‌ محور اول تامین بخشی از نیازمندی‌های زندان شامل اقلام بهداشتی و کالاهای مور نیاز است و محور دوم این است که با همکاری ستاد مبارزه با کرونای استان تهران بتوانیم نقاهتگاه صد تخته ویژه زندانی‌های مبتلا در یکی از بیمارستان‌های استان تهران ایجاد کنیم. چراکه معمولا در انتقال زندانی‌ها به خارج از زندان برای درمان با مشکل مواجه هستند و در داخل زندان هم درمان زندانیان مبتلا به کرونا امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در هفته جاری بسته حمایتی اتاق تهران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌های این استان به اجرا می‌رسد، گفت: بخش خصوصی با محوریت استان تهران در روزهای اخیر توانسته است که 130 میلیارد تومان کمک مالی برای مهار و کنترل بیماری کرونا جذب کند. اینکه چه بخشی از این کمک‌ها در اختیار سازمان زندان‌ها قرار بگیرد متناسب با نیاز و درخواست های ارایه شده است البته به طور قطع تمام این مبلغ صرف کمک به زندان‌ها نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز