خبرگزاری کار ایران

ایلنا خبر می‌دهد؛

امکان خرید توافقی گندم توسط بخش غیر دولتی فراهم شد + تصویر دستورالعمل

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۸۲۰

نبود بازار آزاد برای فروش گندم موجب شده است که کشاورزان تنها یک گزینه داشته باشند، آن گزینه نیز فروش گندم به قیمت معین به مراکز خرید دولتی است. این موضوع مشکلات و نارضایتی کشاورزان را به همراه داشته است. امسال به درخواست وزارت جهادکشاورزی و دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت خرید توافقی گندم محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سال گذشته به رغم خوداتکایی در تولید گندم به دلیل نارضایتی کشاورزان از قیمت خرید تضمینی بخشی از گندم تولیدی از مسیر خرید دولتی خارج شد. عدم تحویل گندم به دولت موجب کسری در ذخایر استراتژیک شد و دولت برای جبران آن دست به واردات زد.

کارشناسان یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از تکرار این مشکل را فراهم شدن امکان فروش گندم در بازار آزاد با قیمت توافقی می‌دانند. 

در همین راستا امسال به درخواست وزارت جهاد کشاورزی و دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت خرید توافقی گندم محقق شد.

در دستورالعملی که وزارت صمت در همین زمینه ابلاغ کرده آمده است:

با عنایت به سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی در خصوص ایجاد و توسعه کشاورزی قراردادی و همچنین اعلام تمایل بخش خصوصی برای خرید توافقی گندم از کشاورزان، بدینوسیله دستورالعمل اجرایی خرید توافقی گندم توسط بخش غیر دولتی جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

 این دستورالعمل 8 بند دارد که تمامی مراحل خرید گندم و فروش آرد حاصل را توضیح داده است.

 

امکان خرید توافقی گندم توسط  بخش غیر دولتی فراهم شد + تصویر دستورالعمل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز