خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن در گفت‌وگو با ایلنا:

۲۰۰ هزار دستگاه خودروی کف انبارها را تجاری سازی کردیم/ توانایی تامین مواد اولیه را به شرط تزریق منابع مالی داریم

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۷۶۶

دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن اظهار داشت: قطعه‌سازان کشور به دعوت وزیر و خودروسازها برای افزایش تولید لبیک گفتند و خودروهای کف انبار را تجاری کردند آن هم فقط در ازای قولی که از وزیر برای پرداخت تسهیلات گرفتند که تاکنون پرداخت نشده است.

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: در شهریورماه مجموعه سیاست‌گذاران خودرویی کشور بخصوص وزیر صنعت و اعضای کمیسیون صنایع مجلس قول دادند که مطالبات معوق قطعه‌سازان را به صفر می‌رسانند.

وی افزود: با وعده و وعید ما قطعه‌سازان را برای رسیدن به پول خود امیدوار کردند و آمار تولید افزایش پیدا کرد به طوری که تمام خودروهای کف انبارها که نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه برآورد می‌شد تجاری سازی و از سوی دیگر تولید خودروسازها نیز افزایشی شد. این امر فقط با همت قطعه‌سازانی بود که به امید دریافت معوقات وپرداخت تسهیلات 10 هزار میلیارد تومانی داشتند تولید می‌کردند.

وی افزود: مجموعه قطعه‌سازی کشور 31 میلیارد تومان مطالبه دارند که 14 هزار میلیارد تومان آن معوق است ما اگر حتی چک‌های خرید دین خودروسازان را نیز از آن کم کنیم هشت هزار میلیارد تومان معوق داریم و تنها قرار است پنج هزار میلیارد تومان آن پرداخت شود.

محبی‌نژاد گفت:‌ ما قطعه‌سازان هیچ گونه پشتوانه مالی مانند واحدهای دولتی نداریم با کرونا و تحریم‌ها درگیر هستیم. در حالی که همه ساله تعطیلات نوروزی فرصت بسیار خوبی برای تامین و تجهیز انبارها بود اما اکنون ما در حقوق کارگران مشکل پیدا کردیم.

دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن هشدار داد که اگر تا فردا این تسهیلات پرداخت نشود مطابق محاسباتی که انجام شده هر روز دیرکرد ضرر تصاعدی برای این صنعت خواهد داشت.

وی با اشاره به اشتغال 550 هزار نفر کارگر در صنعت خودروسازی کشور گفت: سال گذشته 280 هزار نفر در زنجیره تامین خودروسازی از کار بیکار شدند که با افزایش تولید 130 هزار نفر از این افراد به کار برگشتند و متاسفانه 150 هزار نفر تسویه شدند. اکنون همین افراد حقوق و مزایا و پاداش شب عید خود را می‌خواهند که ما از پرداخت آن عاجز شدیم و برای دریافت حق خودمان مجبور هستیم با تمام مقامات کشور نامه‌نگاری کنیم.

وی با اشاره به مکاتبات خود با بانک مرکزی گفت: ما در نامه ذکر کردیم که با وجود مصوب شدن و تخصیص بودجه برای پرداخت پنج هزار میلیارد تومان، چرا بانک مرکزی از دادن آن خودداری می‌کند که بانک نیز این گونه جواب ما را داده که در مصوبه هیچ گونه اشاره‌ای به قطعه‌سازان نشده و قرار است ما آن را به خودروسازها پرداخت کنیم از سوی دیگر خودروسازها نیز اظهار می‌کنند ما تنها 15 درصد این مبلغ را گرفتیم. این وسط قطعه‌سازی است که دارد ضربه می‌خورد، ما قطعه‌سازانی داریم که چهار تا پنج ماه حقوق معوق دارند.

وی در خصوص اثرگذاری کرونا برای تامین قطعات از چین گفت: ‌این ویروس باعث تعطیلی برخی واحدها در چین شده اما بخش خصوصی توانسته راه‌های جایگزین را پیدا کند و توانایی آن را داریم که مواد اولیه خود را تامین کنیم اما تمام این شرایط تنها در صورتی محقق می‌شود که پول وجود داشته باشد. قطعه‌سازان کشور به دعوت وزیر و خودروسازها برای افزایش تولید لبیک گفتند و خودروهای کف انبار را تجاری کردند آن هم فقط در ازای قولی که از وزیر برای پرداخت تسهیلات 10 هزار میلیارد تومانی گرفتند که اکنون به پنج هزار میلیارد ریال رسیده که آن هم پرداخت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز