خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر در گفت‌وگو با ایلنا:

مبادلات تجاری کشورهای منطقه با چین ادامه دارد/ تجارت ایران و قطر با احتیاط انجام شود/ قطری‌ها ممنوعیتی برای کالاهای ما اعلام نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۲۹۷

رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر گفت: این شرایط باعث شده تا مراودات ما با احتیاط انجام شود و هرچند قطری‌ها ممنوعیتی برای کالاهای ما اعلام نکرده‌اند اما تجارت ما تا امروز بسیار متاثر از این موضوع شده است.

عدنان موسی پور در گفت‌وگو با ایلنا در مورد تصمیم کشورهای همسایه مبنی بر سخت‌گیری تجاری با ایران در اثر شیوع ویروس کرونا گفت: به نظر بنده تا زمانی که ویروس در کشور شیوع دارد این روند نیز ادامه داشته باشد. اما ممکن است واکنش کشورها متفاوت باشد مثلاً کشور کویت مانع از ورود کشتی‌هایی می‌شود که کار اداری آن تمام شده و هزینه‌های گمرکی را نیز پرداخت کرده باشد و کشور قطر، موضع متعادل‌تری را در پیش گرفته و بیشتر جنبه هزینه، مالی و پولی با ایران را رعایت می‌کند.

وی ادامه داد: در این موارد دولت‌ها به سرعت و بر اساس منافع خود تصمیم می‌گیرند و منافع کشورهای دیگر را در اولویت بعدی قرار می‌دهند و تصمیم این کشورها از نظر شهروندان آنها که به دنبال دفاع از سلامت‌شان است قطعاً درست خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر متذکر شد: بسیار جالب است که این تصمیمات تنها در مقابل ایران گرفته می‌شود بطوریکه بسیاری از کشورهای همسایه ما، پروازهای خود به کشور چین را ادامه می‌دهند، مبادلات تجاری برقرار و کشتی‌های چینی در رفت و آمد است اما برای ما این گونه نیست. در واقع این موضوع مربوط به همان قدرت مذاکره یا دست برتر داشتن دولت و وزارت امور خارجه است که از چه اهرم‌های فشاری می‌تواند مانع از متضرر شدن تجار ایرانی شود.

موسی‌پور در مورد روابط ایران و قطر گفت: تا امروز هواپیمایی قطر پروازهای خود را قطع نکرده است و از معدود شرکتهایی است که همکاری بالایی با ایران داشته است اما اخیراً اعلام کرده هر ایرانی باید پس از بازگشت به قطر، ۱۴ روز در قرنطینه باشد. بنابراین این شرایط باعث شده تا مراودات ما با احتیاط انجام شود و هرچند قطری‌ها ممنوعیتی برای کالاهای ما اعلام نکرده‌اند اما تجارت ما تا امروز بسیار متاثر از این موضوع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز