خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در گفت‌وگو با ایلنا:

رودخانه‌های لرستان به طغیان نزدیک شدند/ تخلیه منازل حاشیه رودها

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۹۸۱

مدیر کل دفتر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت نیرو بیان کرد: رودها نزدیک به سرریز و طغیان هستند، شدت بارندگی بالا ولی همچنان در حال عبور است، البته هنوز به مرحله ای که منجر به سیلاب شود نرسیده است.

میثم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تمهیدات اندیشیده شده برای وقوع سیلاب در لرستان اظهار داشت: ما از روز شنبه به همه شرکت‌ها در حوزه آب و برق آماده باش کامل دادیم و با توجه به سوابقی که در لرستان و خوزستان داشته و شدت حادثه بالا بوده، تمرکز را در این دو استان بالا بردیم.

وی افزود: به کلیه تیم‌های عملیاتی در منطقه آماده باش دادیم و تجهیزات و امکانات شرایط اضطراری در محل‌های مختلف مستقر کردیم، با توجه به اینکه سیلاب در لرستان از شدت بالایی برخوردار بوده و قطع ارتباط مسیرها را داریم، بنابراین قبل از وقوع سیل تجهیزات لازم را برای معمولان و دیگر شهرها تقسیم بندی کردیم تا چنانچه جاده‌های ارتباطی زیر سیلاب رفتند مشکل تردد نداشته باشیم.

مدیر کل دفتر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت نیرو با اشاره به اینکه اماکن توزیع آب‌های بسته بندی در منطقه مستقر کرده‌ایم، گفت: کلیه مخازن آب پر بوده و در شرایط خوبی هستند، تانکرهای آب سیار نیز جانمایی شده که اگر نیاز بود استفاده شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه برق هم آمادگی کامل وجود دارد، تجهیزات و تیم‌های عملیاتی در محل‌های مختلف مستقر شده‌اند، برآورد ما این است که اگر توانایی امدادرسانی در استان مربوطه وجود نداشته باشد از استان‌های معین برای کمک و ایجاد پایداری شبکه آب و برق حضور پیدا کنند.

جعفرزاده یادآور شد: فعلا بارندگی ادامه دارد، باید ببینیم وضعیت فعلی بارندگی‌ها به چه صورت است، به استانداری و شهرداری‌های استان‌های درگیر اطلاعیه لازم داده شده و خوشبختانه حاشیه رودخانه‌ها و خانه‌هایی که ممکن بود درگیر سیلاب شوند، تخلیه شده‌اند.

وی تاکید کرد: قطعا اگر تمهیدات اندیشیده نمی‌شد ممکن بود که اتفاقات ناگواری را در خرم آباد و حوزه رودخانه کشکان شاهد باشیم.

مدیر کل دفتر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت نیرو بیان کرد: رودها نزدیک به سرریز و طغیان هستند، شدت بارندگی بالا ولی همچنان در حال عبور است، البته هنوز به مرحله ای که منجر به سیلاب شود نرسیده است و با توجه به اینکه زودتر تخلیه انجام شده خسارت کمتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز