خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت:

اجرای موفق سیاست‌های صنعتی و تجاری منوط به اجماع است

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۸۱۰

معاون طرح و برنامه گفت: برای اجرای موفق سیاست های صنعتی وتجاری باید به یک زبان مشترک و اجماع برسیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی در نخستین مدرسه سیاستگذاری‌های صنعتی و تجاری که در موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی برگزار شد، افزود: تدوین این سیاست‌ها از رویکردهای مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی گفت: برای تدوین این سیاست‌ها، بررسی نظری و تجربی انواع راهبردهای توسعه صنعتی انجام شده است.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: موضوع توسعه صنعتی در دیگر کشورها نیز بررسی ودر تدوین سیاست‌های صنعتی و تجاری استفاده شد.

وی همچنین تصریح کرد: شبکه سازی حول محور سیاست‌های صنعتی و تجاری لازم و ضروری است تا دانشجویان، پژوهشگران و نخبگان علاقه مند به این موضوعات شناسایی و در شبکه سیاستی وزارتخانه قرار گیرند.

زرندی گفت: باید به یک فهم مشترک در خصوص سیاست های صنعتی و تجاری برسیم تا این پروژه موفق شود و با این رویکرد، معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری موسسه مطالعات و با حضور صاحب نظران، اساتید، فعالان این بخش و تشکل های بخش خصوصی ، تدوین سیاست ها را انجام می دهد.

زرندی همچنین گفت: شناسایی و معرفی رشته فعالیت های صنعتی پیشران و دارای اولویت از موضوعات مهمی است که وزارتخانه در این خصوص اقدام کرده است.

گفتنی است، نخستین مدرسه زمستانه سیاستگذاری صنعتی و تجاری از سوم تا پنجم اسفند ماه سال 1398 در موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی برگزار شد.

در این مدرسه مبانی نظری سیاست‌های صنعتی و تجاری، تجربیات اجرایی سیاستگذاری صنعتی و تجاری، تجربیات سیاست‌های دولتی منجر به توسعه صنعت زیست دارو و توربین های گازی و تجربیات اجرایی توسعه صنعت خودرو و نانوفناوری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز