خبرگزاری کار ایران

کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا:

کرونا تاثیری بر قیمت طلا ندارد/ هر ۱۵ دقیقه، قیمت تغییر می‌کند/ کسی جرات ورود سوداگرانه به بازار را ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۹۱۳

رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف اظهار داشت: باید به این نکته توجه کرد از آنجایی که این بازار با ریسک بالایی مواجه است کسی جرات ورود سوداگرانه به طلا و سکه را ندارد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به دلایل افزایش قیمت سکه و طلا در بازار اظهار داشت: تغییر قیمت سکه و طلا ناشی از دو عامل نوسان نرخ اونس جهانی طلا و نوسان نرخ ارز است.

وی افزود: از آنجایی که هر اونس طلا نسبت به هفته گذشته 60 دلار افزایش یافته و همچنین نرخ دلار در بازار به دلیل قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF بالا رفته است، شاهد افزایش قیمت طلا و سکه هستیم.

رییس کمیسیون طلا و جواهر با بیان اینکه از روز جمعه که ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت هر 15 دقیقه یک بار تغییر در قیمت طلا و سکه داشتیم و در لحظاتی قیمت‌ها بالا می‌رفت و در ساعاتی پایین می‌آمد گفت: با توجه به این شرایط امکان پیش بینی قیمت طلا و جواهر را نداریم و فروش‌ها با قیمت‌های لحظه‌ای انجام می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ البته تقاضایی هم در بازار ایجاد نشده است و شرایط عادی خرید و فروش ادامه دارد. باید به این نکته توجه کرد از آنجایی که این بازار با ریسک بالایی مواجه است کسی جرات ورود سوداگرانه به طلا و سکه را ندارد.

کشتی‌آرای درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا در ایران بر روی تقاضا و کاهش قیمت‌ها گفت: کرونا نمی‌تواند در قیمت طلا تاثیری بگذارد چرا که فقط دو عامل ارز و اونس بر روی قیمت طلا و سکه تاثیر گذارند هر چند که کاهش تقاضا سطح داد و ستد را کاهش می‌دهد.

وی درباره قیمت سکه و طلا در ساعت 12:30 امروز یکشنبه 4 اسفندماه اظهار داشت: در این لحظه که نرخ هر اونس جهانی 1644 دلار و نرخ دلار 15 هزار و 570 تومان است، هر سکه طرح قدیم 5 میلیون و 980 هزار تومان به فروش می‌رسد.

کشتی‌آرای ادامه داد: در این لحظه قیمت هر سکه طرح جدید 6 میلیون تومان و هر نیم سکه 3 میلیون و 70 هزار تومان است همچنین هر ربع سکه یک میلیون و 880 هزار تومان به فروش می‌رود. قیمت یک مثقال طلا هم 2 میلیون و 659 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 613 هزار و 800 تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز