خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

در بخش تربیت نیروی انسانی پیشرفت کرده‌ایم/ نگرانی‌های حوزه نفت به فرصت تبدیل شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۶۰۳

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: با رویکردی که در وزارت نفت شکل گرفت نگرانی‌هایی که در اقتصاد کشور به خاطر حوزه نفت بود به یک فرصت جدی تبدیل شد و ما از خام‌فروشی به سمت استفاده از ارزش افزوده این منابع خدادادی با حضور شرکت‌های فناوری پیش خواهیم رفت.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها در حوزه نفت با بیان اینکه وزارت علوم، وظیفه ذاتی خود را در حوزه تربیت نیروی انسانی به خوبی انجام داده گفت: امروز کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه علم و فناوری صاحب نیروهای تحصیل‌کرده است و خوشبختانه به رغم محدودیت‌ها در عرصه علم و فناوری جایگاه خوبی در دنیا داریم.

غلامی با بیان اینکه جمعیت خوبی از دانش آموختگان داریم، افزود: باید برای اثرگذاری دانش‌آموختگان فرصت ایجاد شود. که این همایش این فرصت را ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود مدیران از این نیروها به عنوان یک سرمایه مهم و جاری استفاده کنند.

وزیر علوم ادامه داد: اگر از ابتدای شروع انقلاب اسلامی تا الان بررسی کنیم خواهیم دید که ما در بخش تربیت نیروی انسانی، تولید علم، تحول به سمت توسعه فناوری‌ها، بکارگیری یافته‌های علمی بسیار پیشرفت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه وزارت علوم در بخش پژوهش و فناوری خود در این راستا در کنار بخش‌های مختلف خواهد بود گفت: با همکاری در فعالیت‌های صندوق نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان حمایت خواهیم کرد.

وی با تشکر از وزیر نفت عنوان کرد: با رویکردی که در وزارت نفت شکل گرفت نگرانی‌هایی که در اقتصاد کشور به خاطر حوزه نفت بود به یک فرصت جدی تبدیل شد و ما از خام‌فروشی به سمت استفاده از ارزش افزوده این منابع خدادادی با حضور شرکت‌های فناوری پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز