خبرگزاری کار ایران

مشاور بازرگانی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد:

تغییر زیادی در قیمت میوه تنظیم بازار شب عید نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۰۱۸

مشاور بازرگانی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه امسال میزان تولید محصولات باغی زیاد بوده است قیمت میوه‌های تنظیم بازار شب عید نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی برابری در نشست خبری مدیران کل و مجریان طرح‌های معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه نگاه معاونت باغبانی به تولید بازارمحور شده است اظهار کرد: به ویژه در محصولات مزیت‌داری مانند پسته، زعفران، قارچ خوراکی، تولیدات گلخانه‌ای، بازاریابی و شناسایی بازارهای هدف مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بهبود بازار با رویکرد به زنجیره‌های تولید با استفاده از کشاورزی قراردادی در دستور کار ما قرار گرفته است.

برابری با تاکید بر اینکه تنظیم بازار داخلی در ا ولویت ما قرار دارد، افزود: در تولید و عرضه محصولات باغبانی اولویت با بازار داخلی و بعد از آن نگاه به صادرات است.

وی اضافه کرد: هماهنگی بسیار خوبی برای تنظیم بازار داخلی با میادین میوه و تره بار انجام شده به طوری که در فراخوان‌ها تولیدکنندگان در اولویت قرار گرفته است.

برابری از اختصاص بحث غرفه‌ها برای عرضه تک‌محصولی خبر داد و گفت: در این غرفه‌ها تامین کنندگان به صورت خاص یک محصول را عرضه می‌کنند تا در شرایطی که با افزایش تولید مواجه هستیم زیان باغداران را کاهش دهد.

وی ادامه داد: همچنین برای راه‌اندازی ترمینال‌های عرضه محوصلات کشاورزی به ویژه باغبانی با وزارت صمت مذاکره شده است تا تعادل میان تولید و عرضه برقرار باشد.

مشاور بازرگانی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال 24 میلیون تن محصولات باغی تولید شده است اظهار کرد:‌ سه میلیون تن از این محصولات گلخانه‌ای و مابقی تولید در عرصه است.

برابری درباره عرضه میوه تنظیم بازار ایام نوروز اظهار کرد: در سال جاری این وظیفه به وزارت صمت واگذار شده است که بر اساس آن این وزارتخانه مکلف به عرضه و تنظیم بازار میوه شب عید است.

وی میزان عرصه سیب تنظیم بازار را 25 هزار تن و پرتقال را 35 هزار تن اعلام کرد.

برابری در پایان سخنان خود تاکید کرد که با توجه به تولید زیاد محصولات باغی در سال جاری تغییر قیمت چندانی در میوه تنظیم بازار شب عید نسبت به سال گذشته نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز