خبرگزاری کار ایران

قرار گرفتن ایران در زمره ۵ کشور دارنده فناوری ساخت قطعات ویژه نسوز

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۹۲۱

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم بهره‌برداری از شرکت دیرگداز های ویژه زاگرس در شهرک صنعتی سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: تولیدات این واحد از حیث فناوری و تکنولوژی جزو پیشرفته ترین واحدهای این حوزه است.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، رضا رحمانی افزود: با راه اندازی این واحد، ایران در زمره پنجمین کشور تولید کننده در زمینه قطعات ویژه نسوز در صنایع فولاد در سطح جهان قرار گرفته است که پس از کشورهای آمریکا، هند ژاپن و چین به این دانش پیشرفته دست یافته است.

وی ادامه داد: ارزش تولیدات این واحد بیش از ۲۵ میلیون دلار است که به همین میزان ظرفیت کاهش ارزبری در این صنعت برای کشورمان ایجاد و از واردات ما کاسته می شود.

رحمانی تصریح کرد: با راه اندازی این واحد ما به خودکفایی در این صنعت دست پیدا می‌کنیم و مانع خروج ارز از کشور می شویم و البته اشتغالزایی ۱۲۰ نفره شرکت دیرگداز های ویژه زاگرس نیز از دیگر مزیت های این واحد به شمار می آید.

وزیر صمت تاکید کرد: مهمترین اتفاق در بهره برداری از این واحد تحقق خود باوری و توجه به اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص قطع وابستگی ها و مصداق عینی عبارت "ما می توانیم" است.

رحمانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اهداف نهضت ساخت داخل به خوبی در سطح کشور در حال تحقق است و مورد استقبال مردم و تولید کنندگان عزیز کشورمان قرار گرفته است.

وی گفت: در چارچوب این رویکرد، تولیدکنندگان ما و مردم باور کردند که می‌توانند و این مهمترین دستاورد انقلاب است که در ایام سالگرد پیروزی آن، شاهد افتتاح واحد صنعتی از این دست در سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری هستیم.

رحمانی در پایان تاکید کرد: ما باید این باور را بیش از پیش تقویت کنیم چون امروز ثابت کردیم که می توانیم در ابعاد بسیار بالا و فناوری های کاملا پیشرفته به خودکفایی برسیم و وابستگی ما به سایر کشورها قطع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز