خبرگزاری کار ایران

سعیدی مدیرکل گمرک قشم:

درامد گمرک قشم ۵۴ درصد کاهش یافت/ ورود و خروج مسافر رشد ۴۰ درصدی دارد/ کاهش ۲۱ درصدی ارزش صادارت قشم

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۵۳۴

مدیرکل گمرک قشم گفت: صادرات قطعی از منطقه آزاد قشم در مدت زمان مذکور معادل ۹۶۹ تن کالا بوده که ارزشی معادل ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار دلار داشته است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد کاهش وزنی و ۲۱ درصد کاهش ارزشی داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا ،حسین سعیدی در نشست خبری امروز درباره عملکرد گمرک قشم در ١٠ماه اپل امسال گفت: واردات قطعی در ۱۰ ماه نخست سال ۹۸ از گمرکات قشم از لحاظ وزنی ۹۱ هزار و ۴۹۶ تن که معادل ۱۷۹ میلیون و ۶۷۱ هزار دلار بوده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی با ۱۹۶ درصد افزایش و از نظر ارزشی بالغ بر ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل رشد واردات از گمرک قشم این است که پیش از این کالاهای اساسی از طریق این گمرک وارد کشور نمی‌شد اما امسال کالاهای اساسی نیز از طریق این گمرک وارد کشور می‌شود. عمده کالاهای وارداتی شامل برنج، قطعات منفصله خودرو، چای، ماشین‌های بسته بندی، توتون و تنباکو، پارچه است.

 سعیدی تصریح کرد: درآمد گمرک قشم در ۱۰ماه نخست امسال معادل ۵۹ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۵۴ درصد کاهش همراه بوده است. کاهش درآمدهای گمرک به دلیل ضمانت نامه‌های وصول نشده است، چراکه پیش از این واردکننده باید هزینه گمرکات را به محض ورود پرداخت می‌کرد اما بر اساس قانون جدید می‌توانند ضمانت نامه‌ها تا سال آینده تسویه شوند که عملا درآمد آن در سال اینده درج خواهد شد.

 وی با بیان اینکه در مدت زمان مذکور ترانزیت زمینی صادره از قشم معادل ۱۹۷۵ تن کالا که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳۰درصد رشد را تجربه کرده است، ادامه داد: عمده کالاهای ترانزیت وارداتی شامل لوازم خانگی، پارچه، توتون و تنباکو بوده است. همچنین ترانزیت زمینی واردات از قشم در این مدت معادل ۷۶۱۹۱ تن کالا بوده که ارزشی معادل ۱۵۵ میلیون و ۱۷۲ هزار دلار داشته است. این اعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۳۱ درصد رشد و از نظر ارزشی ۳۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک قشم افزود: عمده کالاهای ترانزیت صادراتی نیز خطوط نفت و گاز، قطعات منفصله خودرو و ماشین های بسته بندی و چاپ است.

سعیدی خاطرنشان کرد: ورود و خروج مسافران به جزیره قشم در مدت زمان مذکور معادل ۵ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۹۶۷ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰درصد رشد داشته است. آمار وسایل نقلیه ورودی و خروجی و کاپوتاژ در ۱۰ماه نخست سال ۹۸ نشان می دهد که معادل یک میلیون و یک هزار و ۵۵۸ دستگاه خودرو بوده و از ۴۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار شده است.

وی افزود: صادرات قطعی از منطقه آزاد قشم در مدت زمان مذکور معادل ۹۶۹ تن کالا بوده که ارزشی معادل ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار دلار داشته است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد کاهش وزنی و ۲۱ درصد کاهش ارزشی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز