خبرگزاری کار ایران

در حاشیه داخلی سازی ترمز خودروهای سبک مطرح شد؛

ترمز دیسکی عقب خودرو داخلی‌سازی شد/ جلوگیری از ۲۰ میلیون دلار ارزبری در صنعت خودرو/ کارگران تعدیل شده به کار برگشتند

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۴۲۳

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: برای اولین بار در ایران خط تولید سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی تولید شد که این مجموعه برای خودروهای رانا، دنا و پژوه ای ال ایکس استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مصطفی نیکونظر عضو هیات رییسه انجمن قطعه‌سازان در حاشیه داخلی سازی ترمز خودروهای سبک گفت: برای اولین باردر ایران مجموعه آذین تنه توانست خط تولید سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی تولید کند که این مجموعه برای خودروهای رانا، دنا و پژوه ای ال ایکس استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: تا پیش از این واردات این قطعات سالانه 30 میلیون دلار ارزبری داشت اما در فاز اول روزانه هزار دستگاه تولید می‌شود. دانش فنی این ترمزها تحت لیسانس بوش آلمان است و ما از تجربه 30 ساله برای تولید این مجموعه بهره گرفتیم. قطعه‌سازان داخلی امیدوارند با حمایت دولت و حاکمیت بر داخلی‌سازی قطعات این صنعت روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

در ادامه این نشست مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه پویش داخلی‌سازی که از ابتدای سال در صنعت خودرو آغاز شده توانسته عملکرد خوبی داشته باشد، گفت: توجه وزارت صمت به این نهضت و تاکیدات شخص وزیر منجر به اتفاقات بسیار خوبی در این صنعت شده تا بدانجا که امروز شرایطی پیش آ‌مده که تمام قطعه‌سازان دعا می‌کنند که تحریم‌ها ادامه داشته باشد.

وی افزود: با تاکیداتی که بر داخلی‌سازی داشتیم برخی از نیروهای تعدیل شده در صنعت قطعه‌سازی کشور دوباره به کار برگشتند و در صورت ادامه روند موجود برخی از شرکت‌ها تا پایان سال جذب نیرو خواهند داشت.

وی تصریح کرد: افتتاح پروژه‌های مرتبط با ترمز عقب خودروهای سبک، یکی از پروژه‌های میزهای خودکفایی قطعات خودرو بوده که بر این اساس ترمز عقب خودروهای سبک داخلی شده و بوستر رانا نیز توسط تولیدکنندگان داخلی تامین خواهد شد ما در این حوزه شاهد سرمایه‌گذاری چند 10 میلیاردی بودیم.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو افزود: در مجموعه آذین تنه که امروز خط تولید ترمز عقب خود را راه‌اندازی کرد 95 درصد خریدها داخلی و تنها 5 درصد خارجی است و تلاش داریم تا تمام نیازهای خود را از داخل تامین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز