خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

ثبت نام ۸ هزار واحد در طرح «تاک» / دیگر تولید سنتی غیرممکن است

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۴۲۸

معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری وزارت صمت درباره راه‌اندازی طرح‌هایی از جمله طرح تاک گفت: این طرح‌ها می‌توانند در رونق تولید داخلی موثر باشند و در حال حاضر 8000 واحد برای حضور در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برات قبادیان در جشنواره ملی حاتم با بیان اینکه متاسفانه همه از شرایط انتقاد می‌کنیم و پیشنهادی نداریم، اظهار داشت: آنچه که سهم من از تولید ملی است این بخش نیاز به یک پکیج دارد و باید همه جوانب را با هم دید.

وی افزود: این پکیج ساختارهایی را در بر می‌گیرد که در آن قوانین و مقررات هم دیده شود و سهولت کسب و کار را برای تولید ملی فراهم کند.

معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری وزارت صمت با بیان اینکه اجرای تولید و عناصر تولید ملی را باید در کنار هم قرار دهیم، گفت: در این صورت است که رقابت صورت می‌گیرد و به غیر از این مسیر نمی‌توان تولید ملی را شکوفا ساخت چون هر یک از این اعضا جزو چرخ‌های یک خودرو محسوب می‌شوند و خودرو بدون یک چرخ هم قابل تردد نیست.

قبادیان با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای طرح تاک اظهار داشت: باید تولید داخل را به سمت فعال‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان برد چراکه در این شرایط دیگر تولید سنتی غیرممکن است و کشور چین هم با علم و برنامه، تولید خود را تقویت کرده است.

وی افزود: طرح تاک در راستای توانمندسازی تولید و اشتغال پایدار است که واحدهای تولیدی بتوانند از توانمندیهای داخل به طور آسان و ارزان استفاده کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: موتور محرکه توسعه پایدار در کل کشورها دانشگاه‌ها هستند و باید بین صنعت و دانشگاه همکاری صورت بگیرد.

قبادیان از آنجایی که دولت پول ندارد، دانشگاهیان باید بخشی از درآمد خود را از بیرون یعنی تولیدکنندگان دریافت کنند، اظهار داشت: در این شرایط بهترین منبع درآمدی همکاری بین صنعت و دانشگاه است.

وی درباره راه‌اندازی طرح‌هایی از جمله طرح تاک گفت: این طرح‌ها می‌توانند در رونق تولید داخلی موثر باشند و در حال حاضر 8000 واحد برای حضور در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز