خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی تهران:

لزوم حذف قیمت‌گذاری دستوری در صنعت لبنیات

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۱۲۶

رئیس اتاق بازرگانی ایران بر لزوم حذف قیمت‌گذاری دستوری در صنعت لبنیات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود خوانساری در نخستین همایش لبنیات ایران با اشاره به وضعیت اقتصادی در چند سال اخیر گفت: در حالیکه از سال 90 سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور منفی بوده اما بخش لبنیات توانسته کارنامه خوبی از خود به‌جای بگذارد. می‌توان گفت ما در این حوزه موفق عمل کردیم. کمتر دخالت کردن دولت در صنعت لبنیات و فضای رقابتی از دلایل اصلی موفقیت در این صنعت است.

رییس اتاق بازرگانی اتاق تهران ادامه داد: در حالیکه روزانه 60 تا 70 لیتر شیر از یک گاو گرفته می‌شود میانگین مصرف لبنیات در ایران 700 لیتر و در اروپا 300 لیتر است.

وی افزود: ما باید در بخش صادرات متمرکز شویم و مشکلات موجود سر راه این صنعت را حذف کنیم. از ارز 4200 تومانی برای تمامی صنایع حتی دارو و خوراک دام نتیجه جزء رانت و فساد نداشته است.

خوانساری ادامه داد: موکول کردن بازگشت مالیات ارزش افزوده به رفع تعهد ارزی یکی دیگر از چالش‌های صادرات است. دولت باید به این امر توجه داشته باشد که افزایش یا کاهش تعرفه‌ها تاثیرات جدی بر صادرات دارد. آن هم در شرایطی که یک دلار برای کشور ارزشمند است.

وی درباره قیمت‌گذاری گفت: در صنعت لبنیات که عرضه نسبت به تقاضا از حجم بیشتر برخوردار است قیمت‌گذاری اقدامی غیر منطقی است و منجر به کاهش کیفیت و کم‌فروشی خواهد شد. در صورت ادامه این امر شاهد افزایش قیمت لبنیات خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز