خبرگزاری کار ایران

دوازدهمین عرضه اولیه فرابورس فردا انجام می‌شود؛

فردا (۸ بهمن ماه) دوازدهمین عرضه اولیه در بازار فرابورس انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۹۴۱

عضو هیات مدیره گروه صنعتی باما و سهامدار عمده شرکت ذوب روی اصفهان اظهار داشت: 60 میلیون سهم فروی با دامنه قیمتی تا سقف 14 هزار ریال عرضه می‌شود و حداکثر 100 سهم فروی در جریان این عرضه به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عرضه اولیه شرکت ذوب‌ روی اصفهان فردا به صورت عرضه اولیه در بازار دوم فرابورس قرار می‌گیرد. عرضه اولیه فروی 1 با دامنه قیمت 13 هزار و 700 تا 14 هزار ریال از روز آینده آغاز می‌شود.

بهنام حسین‌زاده عضو هیات مدیره گروه صنعتی باما و سهامدار عمده شرکت ذوب روی اصفهان در شصیت و هشتمین نشست خبری یک دیدار یک عرضه اظهار داشت: 60 میلیون سهم فروی با دامنه قیمتی تا سقف 14 هزار ریال عرضه می‌شود و حداکثر 100 سهم فروی در جریان این عرضه به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرمایه این شرکت 600 میلیارد ریال است، گفت: ظرفیت سالانه این شرکت 10 هزار تن و ظرفیت تولید شمش روی سالانه بیش از 400 هزار تن است اما به دلیل محدودیت‌هایی در بخش صادرات حدود 180 هزار تن تولید انجام می‌شود.

وی افزود: هرچند در 9 ماهه ابتدای امسال مشکلاتی در بخش فروش داشتیم اما در آبان و آذر ماه این مشکلات برطرف شد و محدودیت‌های صادراتی را مرتفع کردیم و در حال حاضر طبق گزارش‌های دی ماه موجودی انبار این شرکت 4.4 میلیون دلار است.

حسین‌زاده درباره میزان سوددهی این شرکت اظهار داشت: در 9 ماهه اولیه 40 درصد حاشیه سود داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه در مورد تامین مواد اولیه نگرانی نداریم، گفت: با یک شرکت قرارداد 10 ساله برای تامین مواد اولیه منعقد کردیم که این نشان دهنده چشم‌انداز مثبت شرکت است.

عضو هیات مدیره شرکت باما درباره صادرات محصولات شرکت ذوب روی اصفهان اظهار داشت: نمی‌توان به صورت دقیق نام کشورهای مقصد صادرات را اعلام کرد اما قبل و بعد از تحریم‌ها مهمترین مقاصد صادرات محصولات این شرکت کشورهای آسیای جنوب شرقی بودند.

حسین‌زاده درباره اثرگذاری تحریم‌ها و تاثیر آن بر تولید محصولات این شرکت گفت: صنعت روی در طول سال‌های تحریم پیشرفت قابل توجهی داشته و اگر تمام درهای دنیا بر روی ایران بسته شود باز هم در بخش تکنولوژی و تجهیزات این صنعت با مشکل مواجه نمی‌شویم.

وی افزود: مشکلی در تامین زغال‌سنگ نداریم و با استفاده از دانش داخل و متخصصان کشورمان محصولات خود را وارد بازارهای داخلی و خارجی می‌کنیم.

عضو هیات مدیره شرکت باما درباره طرح توسعه این مجموعه گفت: در طرح توسعه تولید بیش از 800 هزار تن کنستانتره روی را در دستور کار داریم که طبق توافق با دولت 50 درصد آن قابلیت تبدیل به شمش روی را دارد و مابقی برای رفع نیازهای صنعت مصرف می‌شود.

حسین‌زاده همچنین درباره نرخ تسعیر ارز در فروش محصولات صادراتی این شرکت گفت: براساس مصوبه بانک مرکزی، صادرکنندگان مکلف هستند 50 درصد از ارز صادراتی را در سایت نیما و 20 درصد آن را از طریق سنا عرضه کنند مابقی می‌تواند برای صادرات شرکت خود یا سایر فعالان اقتصادی مورد استفاده قرار بگیرد که شرکت ذوب روی اصفهان از تمام این ظرفیت‌ها به صورت کامل استفاده کرده است.

وی درباره هزینه تولید هر شمش روی گفت: با توجه به نوسانات اقتصادی در کشورمان معمولا هزینه تمام شده تولید هر شمش روی متفاوت است اما نقطه سر به سر برای شرکت 1600 دلار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز