خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجمع واردات در گفت‌وگو با ایلنا:

عدم تصویب FATF باعث افزایش فشار به طبقه پایین می‌شود/ برخی عامدانه جامعه را آشفته می‌کنند/ کمتر اقتصاددانی، مخالف FATF است

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۲۷۰

عضو هیات رئیسه مجمع واردات گفت: عدم تصویب FATF باعث افزایش فشار به مردم و طبقه پایین می‌شود و آنها هستند که باید این فشارها را تحمل کنند اما مسئولین همان روال زندگی خود را خواهند داشت. مردم ثابت کردند که پای نظام و انقلاب ایستادند اما سوال امروز این است که آیا مسئولین نیز پای مردم ایستاده‌اند.

علیرضا مناقبی در خصوص پایان مهلت بررسی لایحه پولشویی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ‌این امر یک بحث اقتصادی است نه سیاسی، اما بیشترین موضع‌گیری‌ها را افراد سیاسی داشتند و اتفاقا آنها هستند که مخالف FATF هستند و من کمتر اقتصاددانی را دیدم که با این بحث مخالف باشد.

وی ادامه داد: اگر واقعا مشکلی نداریم، چرا کاری می‌کنیم که با دنیا در تقابل قرار بگیریم. اگر دلیلی دارند به مردم پاسخ بدهند که برای چه مجمع تشخیص مساله FATF را این اندازه نگه داشته است تا برای کشور این همه چالش درست شود. مردم ما به خوبی پذیرای هرگونه شرایطی هستند پس اگر دلایل و منطق را بشنوند، می‌توانند خیلی راحت قبول کنند.

مناقبی ادامه داد: شرایط به گونه‌ای شده که هر کدام از مقامات اظهار نظر خاص خود را دارند چرا دور یک میز نمی‌نشینند، به جمع‌بندی نمی‌رسند تا بگویند که به این دلیل لایحه را نمی‌پذیریم و مسئولیت آن را قبول کنند. چرا باید جامعه ما همشیه بلاتکلیف باشد؟ چرا هیچ کس پاسخ نمی‌دهد؟ افزایش این سوالات باعث می‌شود که کاسه صبر مردم لبریز شود و نتیجه این سکوت می‌شود حوادثی که در چند هفته اخیر شاهد آن بودیم به نظر می‌رسد برخی عامدانه به این شرایط دامن می‌زنند و شرایطی ایجاد می‌کنند که جامعه آشفته شود.

وی ادامه داد: عدم تصویب FATF باعث افزایش فشار به مردم و طبقه پایین می‌شود و آنها هستند که باید این فشارها را تحمل کنند اما مسئولین همان روال زندگی خود را خواهند داشت. مردم ثابت کردند که پای نظام و انقلاب ایستادند اما سوال امروز این است که آیا مسئولین نیز پای مردم ایستاده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز