خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

تولید مصالح ساختمانی با برند مشترک کشورهای خارجی/ تضامین لازم برای صادرات خدمات مهندسی را تامین می‌کنیم/ اصلاح مبحث 11 در آستانه ابلاغ قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۰۱۳

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مبحث 11 می‌تواند ما را به رویکرد جدید و فراگیر در بحث مصرف انرژی هدایت کند، می‌توان با صنعتی‌سازی جلوی هدررفت مصرف انرژی را در ساختمان‌ها گرفت اما صنعتی سازی الزاما به معنای انبوه‌سازی نیست و ادامه روند سنتی سازی هم نباید منجر به اتلاف انرژی شود. از این رو اصلاح مبحث 11 در آستانه ابلاغ قرار دارد تا هر چه زودتر مورد اجرا قرار بگیرد.

به گزاش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در دومین کنفرانس صنعت ساختمان با بیان اینکه در بحث بافت فرسوده یک حقیقت همیشه زنده وجود دارد که اصل موضوع در این بافت ساکنان آن است اظهار داشت: برای اصلاح هر بافت فرسوده‌ای باید از راهکار مناسب همان بافت استفاده کرد.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه نوسازی 2700 محله را مشخص کرده‌ایم و باید بازآفرینی در این 2700 محله انجام شود که برای آن جمعیتی هم برآورد شده است.

اسلامی با بیان اینکه واقعیت این است که جمعیتی در بافت ناکارآمد زندگی می‌کنند، اظهار داشت: موضوع مهم در بازآفرینی شهری کیفیت بخشی به زندگی مردم است و باید برای رفع حاشیه‌نشینی دو روش روشن داشته باشیم اولا اینکه از ظهور و بروز و رشد جدید جلوگیری کرد و دوم اینکه بتوانیم در جهت پاکسازی حاشیه‌نشینی جمعیت را اسکان دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بافت فرسوده، محور مردم هستند چه در بافت ریزدانه و چه بافت درشت دانه. باید بدانیم با چه فرهنگی برای تجمع واحدها در جهت بازآفرینی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه با وزارت میراث فرهنگی در حال رایزنی چگونگی نوسازی بافت‌های مجاور اماکن تاریخی هستیم اظهار داشت: هر چند باید بافت تاریخی حفظ شود اما باید به ساکنان و مجاوران آن اجازه دهیم که بتوانند نوسازی را انجام دهند.

اسلامی با اشاره به بحث مصرف انرژی در ساختمان در ایران گفت: مبحث 11 می‌تواند ما را به رویکرد جدید و فراگیر در بحث مصرف انرژی هدایت کند، می‌توان با صنعتی‌سازی جلوی هدررفت مصرف انرژی را در ساختمان‌ها گرفت اما صنعتی سازی الزاما به معنای انبوه‌سازی نیست و ادامه روند سنتی سازی هم نباید منجر به اتلاف انرژی شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از این رو اصلاح مبحث 11 در آستانه ابلاغ قرار دارد تا هر چه زودتر مورد اجرا قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صادرات خدمات مهندسی گفت: باید یک آسیب شناسی در این حوزه انجام شود، مبنی بر اینکه در کدام کشورها می‌توان از فرصت صدور خدمات مهندسی استفاده کرد و در چه زمینه‌هایی در صادرات خدمات مهندسی دچار آسیب شده‌ایم و چگونه می‌توان این آسیب‌ها را به نفع افزایش صادرات برطرف ساخت.

اسلامی با بیان اینکه زمینه‌های صادرات خدمات مهندسی به کشورهای خارجی را فراهم کرده‌ایم، گفت: در بحث صادرات خدمات مهندسی باید به چند نکته توجه شود یکی از مهمترین نکات موضوع اهلیت سنجی فعالان این حوزه است. به این معنی که باید فرد مناسبی در کشورهای خارجی در جهت انجام امور صادرات خدمات مهندسی مستقر شود تا بتواند اعتمادسازی مناسب را انجام دهد. اگر اعتمادسنجی نشود رونق خدمات مهندسی رخ نمی‌دهد.

اسلامی افزود: موضوع دیگر در صادرات خدمات مهندسی بحث ارسال مصالح ساختمانی و تاسیساتی تولید داخل کشور است. باید بتوانیم با شرکت‌های همکار در کشورهای همسایه در ساخت و فروش و تولید مشترک مصالح ساختمانی وارد عمل شویم و فرصت‌های مناسب در این حوزه را شناسایی کنیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه می‌توانیم در بخش مصالح ساختمانی یک برند مشترک با کشورهای خارجی داشته باشیم گفت: این یک فرصت برای صادرات خدمات مهندسی محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به بحث تضامین برای صادارت خدمات مهندسی گفت: تضامین برای شرکت در مناقصه‌ها و تضامین برای ارائه تعهدها باید به آسانی برای شرکت‌های فعال در این زمینه قابل انجام باشد و باید بتوانیم این تضامین را از طریق بانک‌های ایرانی مورد پذیرش در بانک‌های خارجی قرار دهیم تا پشتوانه‌ای برای صادرات خدمات مهندسی باشد و از این طریق می‌توانیم از مزاحمت‌هایی که استکبار در این زمینه ایجاد کرده عبور کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: درباره ترانزیت مصالح ساختمانی هم وارد کار شده‌ایم و به دنبال رفع موانع ترانزیتی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز