خبرگزاری کار ایران

سخنگوی گمرک اعلام کرد:

کشف ۲۷ هزارمیلیارد ریال کالای قاچاق توسط گمرک در ۹ ماه / سهم ۴۸۰ تنی انواع مواد مخدر در بین کشفیات

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۶۲۰

سخنگوی گمرک گفت: در 9 ماهه سال 98 بیش از 27 هزارمیلیارد ریال کالای قاچاق و 480 تن انواع مواد مخدر توسط مرزبانان اقتصادی کشور در گمرک کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایلنا، سید روح الله لطیفی با بیان اینکه  در 9 ماهه سال 98 بیش از 27 هزارمیلیارد ریال کالای قاچاق و 480 تن انواع مواد مخدر توسط مرزبانان اقتصادی کشور در گمرک کشف و ضبط شده،‌ گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران در 9ماهه سال 1398با بهره گیری از  روش‌های نوین،  موفق به کشف کالاهای قاچاق، خودرو، سوخت ،  مواد مخدر ،روان‌گردان ها ، و مشروبات الکلی شد.

وی  در خصوص کشفیات انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی اظهار داشت: براساس آمار، در 9ماهه نخست سال 98 میزان مواد مخدر کشف شده 480 تن و 586 کیلوگرم بوده است که از میان پیش ساز موادمخدر صنعتی در صدر کشفیات قرار داشته و    تریاک ، شیره تریاک، هرویین ،کراک، شیشه، حشیش، بذر شاهدانه ، ناس و پان، وهمچنین روانگردانهای جدید به همراه قرص های مخدر ودر نهایت گل و شامپو تریاک ، ادر رتبه های بعدی کشفیات گمرک بوده است .

لطیفی  افزود: کشفیات مذکور در حالی صورت گرفته که براساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک، گمرک ایران در طی سالهای اخیر یکی از گمرکات برتر جهان در کشف و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر شناخته شده است.که به نظر می رسد تاکید مسئولان گمرک بر بهره گیری  از سامانه های الکترونیکی و تلاش  کارکنان وکارشناسان گمرک موجب افزایش کشفیات شده است دراین راستا کشف 228 کیلو گرم شیشه جاسازی شده در سقف کانتینر یخچالدار از مبدا افغانستان به مقصد امارات متحده عربی با  بهره گیری از دستگاه ایکس ری و کشف13 کیلو و 200 گرم مواد مخدر گل در باک خودروی سمند در هفته گذشته قابل ذکر است.

سخنگوی گمرک تاکید کرد:در مجموع میزان کشفیات گمرک در حوزه مواد مخدر، نسبت مدت مشابه در سال 97 افزایش چشمگیر 390% رشد را نشان می دهد.

به گفته سخنگوی گمرک بررسی آمار کشفیات گمرک بیانگر این است که در سال جاری کشفیات مت آمفتامین (شیشه) در مرزهای ایران وافغانستان در مقایسه با سال گذشته روند بسیار افزایشی داشته است به طوری که رشد کشفیات حدود 500% را نشان می دهد که از این حیث قابل تامل است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز