خبرگزاری کار ایران

فرهاد دژپسند:

اقتصاد دریا می‌تواند معجزه‌گر باشد/ تمرکز بر اقتصاد نفت باید کنار تمرکز به اقتصاد آب و دریا باشد

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۷۹۴

وزیر اقتصاد گفت: تمرکز بر اقتصاد نفت باید کنار تمرکز به اقتصاد آب و دریا باشد که در این بین اقتصاد دریا می‌تواند معجزه‌گر باشد.

به گزارش ایلنا، فرهاد دژپسند امروز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان بوشهر افزود: استان بوشهر با وجود برخورداری از صنایع نفت و گاز و داشتن محرومیت و عقب‌ماندگی در برخی حوزه‌ها نمونه بارزی از دوگانگی منطقه‌ای است. مطالعات آمایش سرزمینی در استان بوشهر باید به‌گونه‌ای طراحی شود که نه‌تنها از استخراج نفت بلکه از سایر سودهای صنعت نفت هم بهره‎مند شود.

وزیر اقتصاد بیان کرد: تمرکز بر اقتصاد نفت باید در کنار تمرکز به اقتصاد آب و دریا باشد که در این بین اقتصاد دریا می‌تواند معجزه‌گر باشد. در استان بوشهر ظرفیت‎های بسیاری نهفته که ممزوج شدن آنها با وجود اقتصاد دریا و انرژی می‎تواند وضعیت این استان را دگرگون کند. اگر در اینجا و برخی استان‌های کرانه‌ای، اقتصاد انرژی و دریا با هم یکی شوند، ترکیب خوبی می‌شود که می‌تواند نرخ بیکاری را بسیار کاهش دهد.

استاندار بوشهر گفت: توسعه این استان در گرو توسعه متوازن است زیرا بخش شمال استان توسعه چندانی نیافته‌است و از کشاورزی و اقتصاد انرژی بهره‌ای نمی‌برد.

عبدالکریم گراوند افزود: معیشت مناطق شمالی استان محروم از صنعت و کشاورزی است که در این ارتباط باید به تجارت و زیرساخت‎های مرتبط با آن نگاه ویژه‌ای شود. در حوزه اقتصادی نیز شرکت‌های بزرگی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که باید بپذیرند که اگر ذخایر استان را می‌برند نباید منابع بانکی آنها در خارج از استان باشد. با انتقال گردش مالی بانکی این شرکت‌ها از تهران به بوشهر بدون شک استان بوشهر نیز از مزایای آن برخوردار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز