خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

صرفه‌جویی ۳۲ میلیون لیتر بنزین با گازسوز کردن خودرو

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۷۶۰

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: صرفه‌جویی ۳۲ میلیون لیتری بنزین با اجرای طرح گازسوز کردن یک میلیون و پانصد هزار خودروی عمومی، محقق می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از صداوسیما، در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه ناوگان دوگانه‌سوز کشور افزود: کاهش هزینه حمل بار و مسافر، کمک به بهبود هوای شهر‌ها و متنوع‌سازی سبد سوخت کشور، از مهمترین دستاورد‌های توسعه ناوگان گازسوز در کشور است.

وی گفت: در بدبینانه‌ترین حالت ۱۰ میلیون لیتر از محل اجرای این طرح (توسعه ناوگان گازسوز کشور) در مصرف بنزین کشور صرفه‌جویی خواهد شد که معادل سالی ۱.۸ میلیون دلار صرفه‌جویی در کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در تشریح تفاهم نامه تامین مالی طرح گازسوز کردن خودرو‌های عمومی افزود: در قالب این تفاهم‌نامه بعد از عقد قرارداد با بانک عامل، منابع مالی را در اختیار کارگاه‌های تبدیل قرار داده و سپس از محل درآمد‌های حاصل از اصل و فرع صرفه‌جویی در مصرف بنزین منابع را به بانک بازپرداخت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح گازسوز کردن یک میلیون و پانصد هزار خودروی عمومی و طرح سهمیه‌بندی بنزین در مجموع در مصرف روزانه حدود ۳۲ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه‌جویی خواهد شد که معادل تولیدات سه پالایشگاه بزرگ اصفهان، تهران و آبادان در کشور است.

صادق آبادی گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه و اجرای طرح توسعه و تولید کارخانه‌ای و کارگاهی خودرو‌های دوگانه‌سوز، روزانه حدود ۲۰۰ هزار خودروی عمومی در کشور گازسوز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز