خبرگزاری کار ایران

شاپور محمدی مطرح کرد:

گردش ۱۱۶ هزار میلیارد تومان ابزار مالی – اسلامی در کشور/ اوراق «گام» از معاملات ثانویه حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۶۶۴

رییس سازمان بور و اوراق بهادار گفت: اوارق گام از معاملات ثانویه حمایت می‌کند و ال سی داخلی در این ابزار گام نهفته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا شاپور محمدی در پنجمین همایش مالی - اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها ابزار مالی – اسلامی صوری سازی شده است، گفت: از این صوری سازی‌ها پرهیز می‌کنیم و به دنبال ایجاد ابزار مالی اسلامی واقعی در کشور هستیم.

وی ادامه داد:‌ تمام ابزارهای مالی – اسلامی در دنیا به  غیر از دو ابزار که در آینده نزدیک به این ابزارها هم دستیابی خواهیم داشت در ایران جاری و ساری است به طوری که در حال حاضر 116 هزار میلیارد تومان ابزار مالی – اسلامی در حال گردش داریم.

رئیس سازمان بورس با تاکید بر اینکه تمام معامله سهام بر اساس استانداردهای اسلامی است؛ گفت: 1500 هزار میلیارد تومان سهام در حال معامله است که تماما از ابزارهای مالی - اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه ابزار مالی – اسلامی تنوع بسیار زیادی در کشور ما وجود دارد گفت: پیمانکاران می‌توانند از اوراق جعاله استفاده و اسناد خزانه اسلامی هم برای کنترل نرخ‌ها در حال حاضر در حال داد و ستد است.

محمدی ادامه داد: باتوجه به این ابزارهای مالی متنوع عملیات بازار باز می‌تواند شکل بگیرد و در حالی که در 10 سال گذشته هیچ ورقه‌ای در کشور وجود نداشت امروز 120 هزار میلیارد تومان ورقه در گردش است که این اوراق قابل برگشت به بازار هستند و می‌توانیم انقباض پولی را تجربه کنیم.

رئیس سازمان بورس افزود: سایر ابزارهای مرسوم در دیگر بازارها هم با اصول شرعی منطبق هستند و امروز قراردادهای اختیاری خرید و فروش و فروش استقراضی در کشورمان  انجام می‌شود و تا پایان سال هم فروش تعهدی سهام عملیاتی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در کشوری مانند انگلستان ابزارهای مالی به مشتریان ارائه می‌شود، گفت: در حالی که در کشورهای غربی شاهد استفاده از ابزارهای مالی – اسلامی هستیم چرا نباید در ایران که یک کشور اسلامی است این ابزراها توسعه پیدا نکنند.

وی با اشاره به استقبال از صندوق‌های بازار سرمایه در کشور گفت:‌ در حال حاضر ارزش صندوق‌های بازار سرمایه در ایران 180 هزار میلیارد تومان است.

محمدی درباره انتشار اوراق گام گفت: اوارق گام از معاملات ثانویه حمایت می‌کند و ال سی داخلی در این ابزار گام نهفته شده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز