خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجمع واردات در گفت‌وگو با ایلنا:

بخش خصوصی در پیوستن به FATF اتفاق نظر دارد/ نباید مسائل اقتصادی را به بحران سیاسی تبدیل کرد/ زبان تعامل با دنیا تجارت بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۹۳۲

عضو هیات رئیسه مجمع واردات گفت: بهتر است به جای فعالیت‌های تنش‌زا و اظهارنظرهای غیرکارشناسی و تبدیل کردن مسائل اقتصادی به بحران‌های سیاسی، به دنبال این باشیم که کمتر بهانه به دست دشمنان کشور بدهیم.

علیرضا مناقبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد تصویب FATF و CFT و اظهارنظرهای مختلف در این باره گفت: این یک بحث کاملا اقتصادی است و من نمی‌دانم چرا اظهارنظرهای سیاسی در مورد آن صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: سوالی که اینجا مطرح است اینکه ما چرا نباید با دنیا تعامل کنیم؟ امروزه هر منطقه دارای یک گروه اقتصادی است و ما نیز برای ماندن در تجارت جهانی باید جزو این گروه‌های اقتصادی باشیم، امروز زبان تعامل با دنیا تجارت بین‌المللی است.

مناقبی در خصوص برخی ادعاها مبنی بر اینکه در صورت عضویت در این پیمان‌ها باعث لو رفتن اطلاعات محرمانه اقتصاد کشور خواهد شد، گفت: افرادی که این ادعا را می‌کنند بهتر است پاسخ دهند این کشورهایی که هم اکنون عضو گروه‌های مختلف اقتصادی هستند آیا تاکنون اطلاعات آنها لو رفته است؟ آیا برای گرفتن اطلاعات محرمانه راه‌های دیگری وجود ندارد که بخواهند با تاسیس چنین گروه‌هایی اطلاعات اخذ کنند؟ موضوع دیگر این است  که اصلا قرار است چه اطلاعاتی خارج شود که به ضرر منافع ملی و اقتصاد کشور است؟ چرا برای پیوستن به آن، این قدر هزینه تراشی می‌کنیم؟ این‌ها سوالاتی که است که ابتدا باید از سوی مخالفان جواب داده شود و استدلال آنها را شنید.

عضو اتاق بازرگانی ایران در خصوص علت مخالفت برخی افراد با پیوستن به این کارگروه گفت: برخی از مخالفان افرادی هستند که به دنبال سوءاستفاده و اعمال نفوذ در اقتصاد کشور هستند، افرادی که سالم کار می‌کنند و هیچ مشکلی ندارند دلیلی برای فرار از این کارگروه ندارند. مگر فقط کشور ما عضو این گروه است؟ اگر ما معتقد هستیم که پولشویی بد است و در کشورمان نباید چنین پدیده‌ای وجود داشته باشد پس باید به این کارگروه بپیوندیم. بخش خصوصی سالم که همواره به دنبال کسب و کار و درآمد بدون حاشیه است از این کارگروه حمایت می‌کند برای همین می‌بینید که در کشور تمام تشکل‌ها و سازمان‌های بخش خصوصی علیرغم اختلاف آراء با یکدیگر اما در خصوص پیوستن به اف ای تی اف اتفاق نظر دارند. 

وی در پایان تصریح کرد: مخالفان بهتر است به این سوال  جواب دهند که آیا کشورهای دیگر این گروه را درست کردند که فقط ایران عضو باشد تا به واسطه آن اطلاعات محرمانه کشور را به دست آورند و اکنون دیگر کشورهایی که عضو آن هستند اطلاعات اقتصادی خود را در اختیار کشورهای دشمن قرار داده‌اند؟ بهتر است به جای فعالیت‌های تنش‌زا و اظهارنظرهای غیرکارشناسی و تبدیل کردن مسائل اقتصادی به بحران‌های سیاسی، به دنبال این باشیم که کمتر بهانه به دست دشمنان کشور بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز