خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند:

خودکفایی در تولید ماده اولیه کیف و کفش چرم/ از وارداتEPVC از کره، چین و عربستان بی‌نیاز شدیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۹۸۲

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند گفت: ظرفیت تقاضای داخلی برای EPVC در کشور به میزان 24هزار تن در سال است که امسال می‌توانیم علاوه بر تأمین کامل نیاز داخلی به این محصول مهم در صنایع پایین دستی، 4 هزار تن مازاد را برای صادرات برنامه ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسن نشان زاده مقدم در نشستی خبری با بیان اینکه پتروشیمی اروند یکی از بزرگترین زنجیره‌های تولید کلر است و در کارخانجات متعدد، 2.8 میلیون تن در سال ظرفیت تولید دارد، گفت: از جمله محصولات این شرکت کاستیک با ظرفیت 660 هزار تن در سال، SPVC با ظرفیت 300 هزار تن در سال و EPVC با ظرفیت 40 هزار تن در سال است.

وی با بیان اینکه صنایع پایین دست محصولات EPVC شامل صنایع کیف و کفش چرم است، افزود: تولید EPVC در سال 96 به میزان 10 تا 11 هزار تن بود، این رقم در سال 97 به بیش از دو برابر رسید و برنامه‌ریزی کرده که در سال 98 به میزان 28 هزار تن EPVC تولید و عرضه شود.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی اروند با بیان اینکه ظرفیت تقاضای داخلی برای EPVC در کشور به میزان 24 هزار تن در سال است، افزود: در صورت تحقق 100 درصدی برنامه تولید امسال، علاوه بر تأمین کامل نیاز داخلی به این محصول مهم در صنایع پایین دستی، می‌توانیم 4 هزار تن مازاد را برای صادرات برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تولید کیف و کفش چرم، پیش از این EPVC‌ مورد نیاز خود را از کره جنوبی، چین و یا با واسطه از سابیک عربستان تأمین می‌کردند، خاطرنشان کرد: اکنون دیگر نیازی به واردات این محصول برای صنایع کیف و کفش چرم نیست و آنچه از سمت تولیدکنندگان کیف و کفش چرم و اتحادیه‌های مربوطه آنها به ما اعلام شده، EPVC تولید پتروشیمی اروند با کیفیتی بالاتر از نمونه خارجی و با قیمتی رقابت پذیر بدست آنها می‌رسد.

نشان زاده افزود: با درخواست اتحادیه‌های مربوط به تولیدکنندگان کیف و کفش و با مجوزی که از نهادهای مربوطه از جمله سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کردیم، 50 درصد EPVC که در بورس عرضه می‌شود به صورت اختصاصی برای تولیدکنندگان کیف و کفش در نظر گرفته می‌شود.

وی در خصوص کاهش قیمت تمام شده تولید کیف و کفش چرم ایرانی با جایگزینی EPVC تولید داخل به جای نمونه خارجی آن گفت: هزینه حمل و هزینه‌های گمرکی از جمله هزینه‌هایی است که برای تولید کننده کیف و کفش با استفاده  از EPVC تولید پتروشیمی اروند، حذف شده؛ در حالی که به ازای هر تن EPVC کره‌ای 40 دلار هزینه حمل و 10 تا 15 درصد هزینه گمرکی پرداخت می‌شد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی اروند گفت: یکی از حمایت‌هایی که در پتروشیمی اروند از صنایع پایین دستی در حال اجرا است این بوده که علاوه بر تخفیف، با همکاری سیستم بانکی، برای کسانی که امکان بازگشایی LC را دارند، خرید اعتباری با LC پنج ماهه را پیاده سازی کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز