خبرگزاری کار ایران

رضا رحمانی خبرداد:

راه‌اندازی میز صادرات خرما در استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۲۰۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی میز صادرات محصول خرما در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی امروز پنج‌شنبه در بازدید از شهرک صنعتی برازجان شهرستان دشتستان افزود: استان بوشهر و بویژه شهرستان دشتستان از قطب های تولید خرمای کشور است و خرمای کبکاب آن نیز ثبت جهانی شده است. در این زمینه اولویت این است تا در قالب خوشه خرما فعالیت جدید توسعه و سرمایه گذاری و همچنین فرآوری و بسته‌بندی  این محصول کشاورزی انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:نقش بسته بندی و فراوری خرما در صادرات آن محصول مهم است چرا که این محصول تقاضای زیادی در کشورهای مختلف دنیا دارد. منابع محدودی داریم ولی با این حال باید فعالیت‌ها در مسیری هدایت شوند تا زمینه برپایی میز صادراتی خرما در استان بوشهر تشکیل شود.

رحمانی اظهارداشت: استان بوشهر علاوه بر برخوداری از منابع انسانی از ارتباط خوبی با کشورهای خلیج فارس برخوردار است که از این ظرفیت برای رونق بازار خرما استفاده شود. در کل کشور میز صادرات تشکیل شده که از نمونه آنها می‌توان به میز نساجی اصفهان و زعفران مشهد اشاره کرد. خرما یکی از محصولات است که در جهان شهره است و قابلیت صادرایی بالایی داشته و تحقق بیش از پیش این مهم قادر به تاثیرگذاری در اقتصاد منطقه است.

 وی ادامه داد: استان بوشهر در حوزه معدن و صنعت و بویژه صنایع دریایی ظرفیت قابلی دارد که در این ارتباط سعی می‌شود با ساز و کار لازم زمینه شکوفایی این ظرفیت‌ها بخوبی فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز