خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول مطرح کرد:

۱۷۵ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در داخلی‌سازی قطعات خودرو

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۶۵۹

سرپرست معاونت صنایع وزارت سمت اظهار داشت: در اولین میز تخصصی، قرارداد ۳۷ قطعه به ارزش ۷۴۰ میلیارد تومان سبب شد که ۷۶ میلیون یورو کاهش ارزآوری داشته باشیم و در میز دوم نیز ۳۶ قطعه‌ساز با هدف ساخت ۴۲ قطعه با قراردادی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان وارد خواهد شد که ۹۰ میلیون یورو کاهش ارزآوری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو که در وزارت صمت در حال برگزاری است مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت با اشاره گزاشی از نتیجه اولین میز تخصصی گفت: هدف ما در این برهه از زمان و با توجه به تحریم‌ها، فعال شدن پیشران‌های اقتصادی مانند صنعت خودرو و  لوازم خانگی است که این امر باعث می‌شود شاهد افزایش اشتغال، کاهش تورم و افزایش صادرات داشته باشیم.

وی ادامه داد: صنعت خودروی کشور با محدودیت‌هایی روبه‌رو است و هدف اصلی تحریم‌ها ضربه زدن به این صنعت بوده و ما توانستیم با صرفه‌جویی منابع ارزی که با توسعه ساخت داخل به وجود آمده این هدف را ناکام بگذاریم. تشکیل میزهای تعمیر داخل در صنعت خودرو در راستای همین موضوع است.

صادقی افزود: ما به دنبال این هستیم تا با حفظ وضع موجود و توسعه این صنعت، با تکیه بر توان داخلی و با هدف ارتباط بین تشکیل زنجیره ارزش بین قطعه‌سازان و خودروسازان به صنعت خودرو کمک کنیم. در اولین میز تخصصی، قرارداد 37 قطعه به ارزش 740 میلیارد تومان سبب شد که 76 میلیون یورو کاهش ارزآوری داشته باشیم و در میز دوم نیز 36 قطعه‌ساز با هدف ساخت 42 قطعه با قراردادی به ارزش 1200 میلیارد تومان وارد خواهد شد که 90 میلیون یورو کاهش ارزآوری داشته باشیم.

سرپرست معاونت صنایع وزارت سمت افزود: با برگزاری این دو میز 77 قطعه از صنعت خودرو داخلی‌سازی شد و بیش از 175 میلیون یورو کاهش ارزوری صورت گرفت. لازم به ذکر است که از قرارداد اول هم‌اکنون 9 قطعه به تولید انبوه رسیده که با تولید فقط 3 قطعه، 20هزار خودرو تکمیل و به بازار عرضه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز