خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در شش ماه اخیر / بازدهی سرمایه‌گذاری در بازار سکه ۲۸ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۲۶۲

رییس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف با اشاره به ریزش قیمت سکه گفت: پنجم مهرماه سال ۹۷ قیمت سکه ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود که امروز به ۴ میلیون تومان رسیده بنابراین بازده سرمایه گذاری در آن تاریخ نسبت به امروز کاهش ۲۸ درصدی داشته است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری در بخش سکه اظهار داشت: پانزدهم فروردین ماه نرخ سکه ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بوده که امروز به ۴ میلیون تومان رسیده است. به عبارت دیگر در طول  ۶ ماهه گذشته نرخ سکه بیش از ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در طول این مدت نرخ سکه با کاهش قیمت ۱۸ درصدی مواجه بوده بنابراین بازده سرمایه گذاری در این بخش ۱۸ درصد کاهش داشته است.

رییس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف درباره نوسان قیمت سکه در مهر ماه امسال نسبت به مهر ماه سال گذشته اظهار داشت: پنجم مهرماه سال ۹۷ قیمت سکه ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود که امروز به ۴ میلیون تومان رسیده بنابراین بازدهی سرمایه گذاری در آن تاریخ نسبت به امروز کاهش ۲۸ درصدی داشته است.   

 کشتی آرای با بیان اینکه سکه در مهر ماه هم با کاهش قیمت مواجه شد، ادامه داد: در ۱۰ روز گذشته شاهد کاهش قیمت ۸۰ هزار تومانی سکه بودیم.

وی درباره علت افت قیمت سکه در این مدت افزود: این کاهش قیمت به دلیل افت قیمت انس جهانی بوده به طوری که انس جهانی ۶۰ دلار کاهش داشت. حال اگر نرخ ارز در این مدت افزایش نمی‌یافت با ریزش بیشتری از نرخ سکه در ایران مواجه می‌شدیم.

رییس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف درباره نرخ روز سکه و طلا گفت: قیمت امروز هر سکه  طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان،  هر سکه طرح جدید ۴ میلیون تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان و قیمت هر ربع سکه یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است.

کشتی آرای افزود: قیمت سکه‌های یک گرمی هم امروز به ۸۵۰ هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۰۵ هزار و ۸۰۰ تومان است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز