خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی کرد:

نرخ خرید تضمینی گندم ۲۲۰۰ تومان اعلام شد/ نگرانی از تکرار انحراف گندم از مسیر خرید تضمینی افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۷۲۶

سخنگوی دولت نرخ خرید تضمینی گندم را ۲ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،‌ علی ربیعی امروز در جریان نشست خبری خود درباره نرخ تضمینی خرید گندم نیز گفت:  بنابر مصوبه شورای اقتصاد، نرخ خرید تضمینی گندم 2 هزار و 200 تومان در نظر گرفته شد و متناسب با سایر تورم ها و مسائل اقتصادی کشور چنین رقمی مشخص شد و امیدواریم که کشاورزان ما هم بتوانند منتفع شوند.

اعلام نرخ 2 هزار و 200 تومان برای خرید تضمینی گندم از سوی دولت در حالی است که عباس کشاورز، معاون زراعت وزیر جهاد کشاوزی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا قیمت پیشنهادی خرید تضمینی گندم را بیش از 2 هزارو 550 تومان دانست.

همچنین بنیاد ملی گندمکاران برای خرید هر کیلوگرم گندم قیمت 2 هزار و 805  تومان پیشنهاد داده بود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در سال زراعی گذشته حدود 3 میلیون تن گندم  از مسیر خرید تضمینی منحرف شده است.

علی‌قلی ایمانی، نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران، پیش‌تر در گفت‌وگو  اصلی‌ترین دلیل انحراف گندم از مسیر خرید تضمینی را تعیین قیمت پایین برای خرید این محصول از کشاورزان دانست.

وی افزود: در سال گذشته دولت برای خرید هر کیلوگرم گندم از کشاورزان قیمت یک هزار و 700 تومان را تعیین کرد در حالی که این قیمت پاسخگوی هزینه‌های تولید و جاری زندگی کشاورزان نبود و بارها مورد اعتراض آن‌ها قرار گرفت.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران با تاکید بر اینکه احتمال تکرار مشکل‌های عنوان شده برای سال زراعی پیش رو بیشتر از سال گذشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه نرخ تورم تولید در بهار امسال 69.5 درصد بود قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری باید یک هزار و 190 تومان بیشتر از قیمت خرید این محصول در سال گذشته و معادل 2 هزار و 805  تومان باشد.

البته هنوز قیمت 2 هزار و 200 تومان برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از کشاورزان ، به طور رسمی اعلام نشده است، اما با توجه به سخنان علی ربیعی، سخنگوی دولت، نمی‌توان به قیمت بالاتر از این برای سال زراعی پیش رو امید داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز