خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایلنا؛

معادن سوریه فرصتی جدید برای سرمایه‌گذاری/ علاقه‌مندی سوریه برای ورود ایرانی‌ها به حوزه معدن

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۱۴۲

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه کشور سوریه دارای پتانسیل خوب در حوزه معدن است، گفت: با توجه به ثبات، استقرار آرامش و آغاز بازسازی در سوریه، این کشور فرصت خوبی برای حضور محصولات ایرانی خواهد بود و علاوه بر آن، بخش معدن این کشور نیز می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جذابیت داشته باشد.

بهرام شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد سفر اخیر وزیر نفت و منابع معدنی سوریه به کشور گفت: سفر علی سلیمان غانم به ایران با هدف تقویت فعالیت‌های اقتصادی مشترک در حوزه استخراج، پالایش نفت و فعالیت‌های معدنی با طرف‌های ایرانی صورت گرفته است و آنها نیز قبل از این سفر علاقه‌مندی خود را برای ورود ایران به معادن این کشور نشان داده بودند.

وی با اشاره به معادن بوکسیت در سوریه گفت: سوریه علاقمند است تا سرمایه‌گذاران ایرانی در معدن بوکسیت این کشور ورود پیدا کرده و سرمایه‌گذاری کنند.

شکوری اظهار کرد: طبیعتا کشور سوریه نیاز به سرمایه‌گذاری هم در بخش‌ استخراج و هم فرآوری دارد.

وی یکی از بزرگترین معادن سوریه را ذخایر سنگ‌های فسفاته عنوان کرد و گفت: حجم ذخایر سنگ‌های فسفاته کشور سوریه 1.8 میلیارد تن است. این حجم از ذخایر معادل 2.5 درصد از ذخایر جهانی سنگ‌های فسفاته را شامل می‌شود. در حال حاضر سوریه سالانه 100 هزار تن سنگ‌های فسفاته تولید می‌کند.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: دیگر محصولات معدنی سوریه شامل: سیمان، گچ، ماسه صنعتی، سنگ مرمر، آسفالت خام طبیعی، کود فسفاته، نمک، فولاد است که عمدتا برای مصارف داخلی کاربرد دارد.

شکوری با بیان اینکه بازار سوریه برای تاجران ایرانی می‌توان جذاب باشد، گفت: سوریه یک کشور جنگ زده است که برخی از نقاط آن دچاری خرابی شده؛ بنابراین بخش‌های مختلف اقتصادی آن نیازمند واردات است، ایران نیز با توجه به نقشی که در ثبات سوریه داشته است، می‌تواند برای فعالیت اقتصادی نیز کمک کند و نقش مهمی در بازسازی آن داشته باشد.

وی بیان کرد: ایران در منطقه‌ای قرار گرفته که 12 درصد از اقتصاد دنیا در این منطقه است و کشورهای همسایه مانند سوریه، عراق، افغانستان می‌تواند مقصد خوبی برای کالاهای ایرانی، مانند فولاد، خودروسازی، پتروشیمی، لوازم خانگی و... باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز