خبرگزاری کار ایران

صادرات اولین محموله کالای یخچالی افغانستان از طریق چابهار به هند‌/ انگور افغانی از مسیر ایران به دست هندی‌ها رسید

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۲۸۳

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از صادرات اولین محموله کالای یخچالی افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار به هندوستان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اولین محموله کالای یخچالی حامل انگور ترانزیتی افغانستان از طریق بندر ‌شهید بهشتی‌ چابهار به بندر ‌ناواشیوای‌ هند صادر شد.
 
وی ادامه داد: ‌سایت اصلی کانتینر یخچالی بندر چابهار با ظرفیت 150 دستگاه کانتینر برای تخلیه و بارگیری کالاهای سردخانه‌ای در دست احداث است.
 
وی افزود: در شرایط فعلی بندر شهید بهشتی چابهار جهت نگهداری کانتینر حامل محموله‌های سردخانه‌ای به سایت یخچالی موقت مجهز شده است و امکان نگهداری 16 دستگاه کانتینر یخچالی در این بندر وجود دارد.
 
وی اظهار کرد: ‌اولین بخش از کانتینرهای خالی جهت محموله‌های صادراتی کشور و کالاهای ترانزیتی سایر کشورها از قبیل افغانستان، با یک فروند کشتی وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد.
 
وی با بیان اینکه در آینده نزدیک بندر شهید بهشتی قطب صادرات و ترانزیت کالاهای کانتینری محور شرق می‌شود، گفت: موقعیت جغرافیایی ممتاز و زیرساخت‌های مناسب بندر چابهار و برقرار شدن سرویس منظم خطوط کشتیرانی کانتینری از جمله مزیت‌هایی است که مبادلات کالاهای عمومی و یخچالی ترانزیتی از طریق این بندر را افزایش خواهد داد.
 
وی اظهار داشت: همچنین تعرفه‌های رقابتی نسبت به سایر بنادر و مزیت‌هایی برای صادرات کالاهای ایرانی یا محموله‌های ترانزیتی، به ویژه کالاهای افغانستان به مقصد هندوستان از طریق بندر چابهار ایجاد شده است.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز