خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک صادرات در پاسخ به ایلنا:

به بازار متشکل ارزی می‌پیوندیم/ روند افزایشی زیان بانک صادرات متوقف شد/ بدهی معوق به بانک مرکزی نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۴۴۳

مدیرعامل بانک صادرات اظهار داشت: برای نقش‌آفرینی و حضور در بازار متشکل ارزی اعلام آمادگی کرده‌ایم چرا که باور داریم سیاست درستی است.

به گزارش خبرنگار اقصادی ایلنا حجت اله صیدی در جمع خبرنگاران از روند کاهشی زیان این بانک خبر داد و گفت: خوشبختانه توانستیم روند افزایشی زیان بانک را متوقف سازیم و میزان زیان روند نزولی پیدا کرده است و به سمتی پیش می‌رویم که زیان به صفر برسد.

وی افزو: یکی از مهمترین اقدامات ما برای کاهش میزان زیان بانک، اصلاح ساختار مالی بانک بوده است تا ترکیب منابع و مصارف را بهینه کنیم.

صیدی با بیان اینکه تا پایان تیرماه سال گذشته توانستیم روند افزایشی زیان بانک را متوقف سازیم ادامه داد: در ادامه سال 97 زیان بانک روند کاهشی به خود گرفت و در سه ماهه اول سال 98، این بانک سوددهی داشت و امیدواریم در شش ماه 98 هم روند سوددهی ادامه پیدا کند.

وی درباره تغییر واحد پول ملی کشورمان و حذف چهار صفر گفت: این اقدام یک جنبه ذهنی و یک جنبه عملیاتی دارد معمولا شش الی هفت ماه طول می‌کشد تا جنبه ذهنی اثر خود را در کشور بگذارد و اذهان عمومی آماده پذیرش این تغییرات شوند.

مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه این اتفاق در کشورهای اروپایی برای تغییر واحدهای پولی به یورو هم رخ داده است گفت: جنبه ذهنی تغییر واحدهای پولی به یورو در کشورهای اروپایی چیزی حدود سه ماه بوده است و بنده انتظار ندارم در ایران، این زمان به کمتر از شش ماه برسد.

صیدی با اشاره به جنبه‌های عملیاتی این سیاست و اقدام گفت: جنبه‌های عملیاتی هم با همکاری تمام نهادها شش الی هفت ماه زمان‌بر خوهد بود البته بخشی از کالاهایی که گردش زیادی دارند در قیمت‌گذاری‌ها دچار مشکلاتی خواهند شد.

وی تاکید کرد: رند کردن پول و قیمت‌ها هم اثر خاص خود را می‌گذارد اما بعید می‌دانم بیشتر از شش ماه به طول بیانجامد.

مدیرعامل بانک صادرات در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر حضور بانک صادرات در بازار متشکل ارزی تاکید کرد: برای نقش‌آفرینی و حضور در بازار متشکل ارزی اعلام آمادگی کرده‌ایم چرا که باور داریم سیاست درستی است.

وی با تاکید بر اینکه کشور در بخش درآمدهای ارزی مشکلی ندارد اظهار داشت: مشکل کشورمان دسترسی به ارز است و در مدیریت عرضه و تقاضا برای ارز در بازار مشکل داریم از این رو راه‌اندازی بازار متشکل ارزی می‌تواند به این شرایط کمک کند.

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به فروش اموال مازاد این بانک گفت: اموال به فروش رفته از ابتدای سال گذشته 880 میلیارد تومان بوده است و تعداد 1817 رقبه مانده که کل آن دو هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در حال حاضر 334 رقبه اموال آ‌ماده فروش داریم.

صیدی همچنین درباره میزان بدهی ‌های معوق این بانک به بانک مرکزی گفت: بدهی‌های معوق به بانک مرکزی در حال حاضر صفر ریال است و هیچ بدهی معوقی نداریم.

وی تاکید کرد: در سال 96 خط اعتباری 10 هزار میلیارد تومانی برای حمایت از موسسه ثامن دریافت کردیم که اقساط آن را پرداخته‌ایم و در سال 98 هم اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز