خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه بستنی و آب میوه فروشان در گفت‌وگو با ایلنا:

آبگیری میوه‌های خراب توسط برخی از میوه فروشان سلامت مردم را تهدید می‌کند/ قیمت‌گذاری واحدی نداریم/ کافی شاپ‌های غیرمجاز بزودی پلمپ می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۳۶۲

رییس اتحادیه بستنی و آب میوه فروشان گفت: این روزها با افزایش قیمت میوه و کاهش قدرت خرید مردم، مقدار دور ریز میوه‌ها افزایش داشته و همین عامل سبب شده که برخی از میوه فروشان اقدام به آبگیری این میوه‌های خراب کنند و با قیمت پایین‌تر به مردم بدهند که همین امر باعث به خطر افتادن سلامتی مردم شده است.

اسکندر آزموده رییس اتحادیه بستنی و آب میوه فروشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با انتقاد از صنف میوه فروشان گفت: در این روزها با افزایش قیمت میوه و کاهش قدرت خرید مردم، مقدار دور ریز میوه‌ها افزایش داشته و همین عامل سبب شده که برخی از میوه فروشان اقدام به آبگیری این میوه‌های خراب کنند و با قیمت پایین‌تر به مردم بدهند. افرادی که به لحاظ مالی ضعیف هستند مشتریان این آب میوه‌ها هستند که همین امر باعث به خطر افتادن سلامتی مردم شده است.

آزموده ادامه داد: از طرف دیگر برخی از لبنیات فروش‌ها نیز هر کدام یک دستگاه بستنی گذاشته و بر خلاف جواز و رسته صنفی خود اقدام به فروش بستنی سنتی و دستگاهی می‌کنند، از همین روی در این خصوص به اتاق اصناف و اماکن اعتراض کردیم و آنها نیز حق را به ما داده‌اند. به طوری که در روزهای اخیر شاهد پلمپ چندین میوه فروشی بودیم و اداره اماکن همکاری خوبی در این خصوص با ما داشته است.

رییس اتحادیه آمیوه و بستنی در خصوص فعالیت کافی شاپ‌ها گفت: این صنف نیز زیر مجموعه ما محسوب می‌شود و تمام مجو‌زها را باید از ما اخذ کند که در یکسال اخیر، هم در بخش آب میوه و بستنی و هم در بخش کافی شاپ شاهد افزایش درخواست بودیم. به طور کلی ما ۶۰۰ عضو داریم، ۴۵۰ عضو کافی شاپ هستند و بقیه بستنی و آب میوه، ضمن آنکه چندین پرونده در حال بررسی نیز وجود دارد.

وی در خصوص شکایت‌ها و انتقادات مردم از قیمت برخی اقلام در کافی شاپ‌ها گفت: در رسته ما قیمت‌گذاری وجود ندارد و هر واحد متناسب با سایز ظرف و کیفیت، قیمت کالا را تعیین می‌کند. البته این بدان معنی نیست که هر قیمتی که خودشان بخواهند بر روی کالا بگذارند بلکه بازرسین ما بر این امر نظارت دارند و جلوی هر گونه گرانفروشی را خواهند گرفت. 

آزموده ادامه داد: واحدهایی که اقدام به گرانفروشی می‌کنند اغلب فاقد مجوز هستند. به طور مثال انتقاداتی که در خصوص گرانفروشی برخی کافی شاپ‌ها در فضای مجازی پخش شده مربوط به اعضای ما نیست، ما هیچ مجوزی به آنها ندادیم و غیر قانونی هستند و به زودی اماکن، آنها را پلمپ خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هر کافی شاپ ملزم است که پروانه و مجوز خود را در معرض دید قرار دهد و اگر مشتری مشاهده کرد که قیمت‌ها خارج از عرف معمول است از فروشنده جواز را مطالبه کند و اطلاعات آن را به اتحادیه اعلام کند، اگر هم جواز نداشت با اتحادیه، تعزیرات و یا اداره اماکن تماس بگیرد.

وی ادامه داد: هر چند بسیار کم پیش آمده که واحد دارای جواز، تخلفی در خصوص قیمت داشته باشد. اما در صورت هر گونه شکایت، بازرسی ما سریعا موضوع را بررسی خواهد کرد، شماره تلفن‌های اتحادیه 66438239-66935910  است و ما آماده دریافت شکایات هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز