خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان حفظ نباتات در گفت‌وگو با ایلنا:

وظیفه مبارزه با هجوم ملخ‌ها به فضای شهری تهران بر عهده شهرداری است/ جمعیت ملخ‌های بومی تا یک‌ماه آینده فروکش می کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۱۰۸

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در حال حاضر استان‌های نیمه شمالی کشور درگیر آفت ملخ‌های بومی( مراکشی و کوهان‌دار) هستند و بیش از همه استان‌های اردبیل، زنجان و قزوین در شرایط خطر قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا سطح مبارزه با ملخ‌های بومی در اراضی کشور را 50 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: سطح تهدید و خطر این آفت مانند ملخ‌های مهاجم صحرایی در جنوب کشور نیست چراکه قدرت تخریب بسیار کمتری دارند، اما  نباید از مبارزه با آن‌ها غافل شد.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای مبارزه با ملخ بومی( مراکشی و کوهان‌دار) دیده شده و آفت کش‌ها در اختیار استان‌های درگیر قرار گرفته است.

به گفته میر؛ تا امروز عملیات مبارز با این آفت با موفقیت انجام شده و خسارات قابل توجهی به باغات و مزارع مردم وارد نشده است.

 وی در پاسخ به این پرسش که افزایش قابل توجه جمعیت ملخ‌های بومی در فضاهای سبز شهری در شهر تهران دیده می‌شود، گفت: وظیفه مبارزه با هجوم ملخ‌ها به فضای شهری تهران بر عهده ما نیست و شهرداری باید اقدامات لازم را برای کنترل جمعیت این آفت در فضاهای سبز انجام دهد.

میر تاکید کرد: با این حال سازمان حفظ نباتات کشور آماده ارائه مشاوره و راهنمایی لازم به شهرداری‌ها است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه هر تجمع ملخ‌ها نیاز به مبارزه ندارد،‌ افزود: جمعیت ملخ ها باید به سطح خاصی برسد تا مبارزه و استفاده از آفت کش ضرورت پیدا کند و تشخیص این موضوع تنها با کارشناسان امر است.

میر پیش بینی کرد با افزایش دما در روزهای آینده شاهد کاهش جمعیت ملخ‌های بومی در اراضی کشور به ویژه در فضای شهری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز