خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

زیان هزاران میلیارد تومانی کشور در نبود نظام لجستیک/ آیین‌نامه ستاد ایمنی حمل و نقل برای تصویب به هیئت وزیران می‌رود

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۹۶۱

آدم‌نژاد با بیان اینکه 500 میلیون تن بار در جاده جابجا می‌شوند گفت: 30 مکان لجستیکی در کشور دیده شده است که می‌توانند به صورت جابجایی بار کمک کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امروز تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری به امضا رسید.

در این مراسم شهرام آ‌دم‌نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سعی شده دراین تفاهم‌نامه اقدامات عملی در نظر گرفته شود که قابلیت اجرا در آینده نه چندان دور را داشته با شد گفت: یکی از مباحث همکاری‌های مشترک بحث فعال‌سازی ستاد ایمنی حمل و نقل کشور است که قرار بر این است در ذیل وزارت راه و شهرسازی شروع به کار کند.

وی ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی ستاد ایمنی حمل و نقل تا پایان خردادماه نهایی می‌شود و پس از آن برای تصویب به هیئت وزیران ارسال و در صورت تصویب به اجرا درمی‌آید.

آدم‌نژاد با بیان اینکه یکی از مهم‌ـرین اقدامات هوشمندسازی راه‌ها است گفت: تجاری سازی و هوشمندسازی شقوق مختلف حمل و نقل از جمله جاده‌ها، بنادر، شبکه ریلی و حوزه هوایی به مدیریت حمل و نقل کمک خواهد کرد و باید زیرساخت‌ها در این راستا ارتقا پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید به بخش لجستیک اظهار داشت: افزایش ظرفیت‌های لجستیکی می‌تواند در بحث ترانزیت بسیار موثر باشد و می‌تواند جایگاه ترانزیتی ایران را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: برای داشتن لجستیک پایدار و قوی نیاز به زنجیره تامین داریم و باید به زنجیره تامین لجستیک توجه کنیم.

آدم‌نژاد با بیان اینکه 500 میلیون تن بار در جاده جابجا می‌شوند گفت: 30 مکان لجستیکی در کشور دیده شده است که می‌توانند به صورت جابجایی بار کمک کنند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات مشترک با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اظهار داشت: یکی از مهمترین همکاری‌های وزارت راه و شهرسازی با این نهاد می‌تواند در بحث تجمیع و یکپارچه‌سازی نظام‌نامه آماری باشد تا یک نظام آماری شفاف و درست را در اختیار داشته باشیم. خواسته شرکت‌های استارت‌آپی‌ها هم این است که در یک مدت زمان کوتاه به آمار شفاف و درست دسترسی داشته باشند.

آدم‌نژاد افزود: در حال حاضر بستری برای ثبت و بررسی واکنش کاربران حمل و نقل در کشور نداریم و این خلا احساس می‌شود و معتقدم باید نیازهای مشتریان و کاربران در یک بستری جمع‌آوری و به آنها پاسخ داده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا با بیان اینکه چه اقداماتی برای هوشمندسازی جاده‌ها در دست اقدام است، افزود: فراخوان دو هزار دوربین نظارتی در جاده‌ها انجام شده است. علاوه بر دو اقدام قابل توجه در این حوزه در حال انجام است، معتقدم حمل و نقل باید رقابت‌پذیر باشد تا شرایط آن بهبود پیدا کند.

وی ادامه داد: بحث تجاری‌سازی در حمل و نقل هم بسیار اهمیت دارد و ما هم در رقابت‌پذیر‌کردن و هم تجاری سازی مشکلات متعددی داریم.

آدم‌نژاد با بیا ن اینکه هزاران میلیارد تومان در نبود نظام لجستیک ما زیان می‌دهیم گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورها سرمایه‌گذاری‌های کلانی در ایجاد راه ابریشم بین‌المللی کرده‌اند و ما هم نباید از این ظرفیت غافل باشیم.

وی با اشاره به ارتقای زیرساخت‌ها در بخش حمل و نقل گفت: معتقدم اینترنت اشیاء هم در رابطه با افزایش خدمات شبکه جاده‌ای می‌تواند موثر عمل کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه یک متولی نمی‌توان برای نظام لجستیک کشور انتخاب کرد گفت: مدیریت لجستیک کشور فرادستگاهی است و مجموعه‌ای از دستگاه‌ها باید در زنجیره تامین آن حضور  داشته باشند.

همچنین اکرمی‌فرد رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در این مراسم با بیان اینکه این نهاد سابقه طولانی در بخش حمل و نقل با معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی داشته است گفت: همکاری‌های بین دستگاه‌ها برای تامین فناوری‌های پیشرفته در جهت نهادسازی بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل پیشگام اصلی کشور برای خروج از شرایط بحران و تحریم محسوب می‌شود گفت: به لحاظ موقعیت جغرافیایی کشورمان، حمل و نقل می‌تواند پیشران اقتصاد مقاومتی باشد و می‌توان بسیاری از محدودیت‌ها را از طریق حمل و نقل کاهش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز