خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد:

جهت‌گیری‌های ما به سمت رونق تولید است/ حذف صفر از پول ملی مابه‌ازای واقعی در اقتصاد ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۲۲۹

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به موضوع حذف چهار صفر از پول ملی گفت: این موضوع بیشتر در راستای تسهیل امور حسابداری است و اثر واقعی در فضای اقتصادی نخواهد داشت این مرسوم است که وقتی که در اثر تورم انباشت صفر در پول ملی صورت می‌گیرد آن را حذف کنند اما باید توجه داشت که این اقدام مابه‌ازای واقعی در اقتصاد ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا محمدعلی دهقان در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت از تولید در کشور گفت: نامگذاری سال به نام رونق تولید کمک می‌کند تا در سیاست‌گذاری‌ها، جهت‌گیری مشخصی داشته باشیم اگر می‌خواهیم با تورم، بیکاری و کاهش رفاه مردم مبارزه کنیم باید به سمت تقویت تولید، تامین مالی و سرمایه در گردش بنگاه‌ها حرکت کنیم تا رشد تولید بنگاه‌ها محقق شود.

وی ادامه داد: سیاست‌های پولی، مالی و اعتباری باید با رویکرد حمایت از تولید و حل مشکلات این بخش باشد بنابراین ما بر روی بسته سیاست‌های رونق تولید کار کرده‌ایم و سعی می‌شود جهت‌گیری‌های ما در سال 98 اثرات ملموسی داشته باشد و حتی در سال‌های بعد نیز قابل پیگیری باشد. ما به دنبال برنامه‌ریزی هستیم که تاثیر ملموسی داشته باشد.

دهقان با اشاره به موضوع حذف چهار صفر از پول ملی گفت: این موضوع بیشتر در راستای تسهیل امور حسابداری است و اثر واقعی در فضای اقتصادی نخواهد داشت این مرسوم است که وقتی که در اثر تورم انباشت صفر در پول ملی صورت می‌گیرد آن را حذف کنند اما باید توجه داشت که این اقدام مابه‌ازای واقعی در اقتصاد ندارد.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در مورد افزایش درآمدهای مالیاتی نیز گفت: تحقق درآمدهای مالیاتی به معنی گرفتن مالیات بیشتر نیست بلکه باید به سمت رفع معافیت‌های غیرضروری و جلوگیری از فرار مالیاتی و گسترش پایه مالیاتی جدید حرکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز