خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس ارشد حوزه انرژی در گفت‌وگو با ایلنا:

واکنش بازار به لغو معافیت‌های نفتی ایران/ برخی کشورها از آمریکا حرف شنوی ندارند/ قیمت‌ نفت صعودی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۰۴۴

کارشناس ارشد حوزه انرژی گفت: احتمالا خروج نفت ایران از بازار قیمت‌ها را 4 تا 5 دلار (5 تا 10 درصد) بالا ببرد.

نرسی قربان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره سیگنال‌های عدم تمدید معافیت خریداران نفت از ایران به بازار اظهار داشت: این عدم تمدید معافیت‌های نفتی از سوی ایالات متحده شوک جدیدی به بازار وارد نمی‌کند چون بازار از قبل پیش بینی می‌کرد که ممکن است این اتفاق بیفتد و همه جوانب را در نظر گرفته است، ولی بستگی دارد به اینکه به چه نحوی این کار را می‌کنند، آیا واردات نفت از ایران باید فوری قطع شود یا بتدریج این اتفاق می‌افتد؟ آیا قرار است خریدار به طور کلی و به یکباره تمام خرید خود را متوقف کند یا خیر. تمام اینها باید مشخص شود.

وی افزود: در هر حال بعضی از مشتریان مثل ترکیه و عراق حرف‌شنوی کامل از آمریکا ندارند و خرید خود را ادامه می‌دهند ولی مشتریانی که شرکت‌های خصوصی هستند از ترس آمریکا وارداتی نخواهند داشت.

این کارشناس ارشد حوزه انرژی در ادامه با اشاره به تصمیمات احتمالی اوپک در نشست آتی گفت: تصمیمات اوپک با اجماع است، ضمن اینکه ایران هم حق رای دارد علاوه بر آن کشورها اختیار دارند  تصمیمات اوپک را اجرا کنند، یا خیر.

وی تصریح کرد: فعلا عربستان و امارات اعلام کرده‌اند که جای نفت ایران را پر می‌کنند.

قربان خاطرنشان کرد: احتمالا خروج نفت ایران از بازار قیمت‌ها را  4 تا 5 دلار (5 تا 10 درصد) بالا ببرد.

به گزارش ایلنا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته دوم اردیبشهت ماه اعلام کرد: از روز دوم ماه می، واشنگتن دیگر هیچ‌گونه معافیت تحریمی جدیدی به کشورهایی که دارای معافیت برای خرید نفت از ایران بودند، اعطا نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز