خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در گفت‌وگو با ایلنا:

سازندگان جدید به زودی جایگزین پیمانکاران متخلف می‌شوند/ جبران کمبود واحدها در محدوده مسکن مهر پردیس

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۴۴۸

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: متاسفانه برخی از سازندگان متعهد نیستند و ورود دادستان باعث شد که این سازنده‌ها پای کار بیایند و به طور قطع پیمانکاری که پای کار نباشد حذف و سازنده جدید جایگزین آن می‌شود.

مهدی هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تعیین تکلیف سازندگان و پیمانکارانی که تاخیر در تحویل واحدها داشته‌اند، اظهار داشت: در تفاهمنامه‌های سه جانبه که بین شرکت عمران، سازنده و بانک به امضا رسیده، ظرفیت‌هایی پیش‌بینی شده تا با سازنده‌هایی که به تعهداتشان عمل نکرده‌اند، برخورد شود.

وی افزود: در برخورد با این پیمانکاران دلیل عدم پایبندی به تعهدات و میزان پیشرفت فیزیکی از سوی  کارشناسان تعیین و در نهایت  پروژه به سازنده جدید واگذار خواهد شد.  

هدایت با بیان اینکه در واگذاری پروژه به سازندگان جدید، بحث‌های مالی از جمله تسهیلات اخذ شده بررسی می‌شود،‌ گفت: طبق اسناد مشخص است که میزان استفاده از تسهیلات چه مقدار بوده و چه مقدار از آورده استفاده کرده‌اند.

وی گفت: پیشرفت فیزیکی کار معادل اعداد ذکر شده در تفاهمنامه برآورد می‌شود، اگر سازنده پول مازاد دریافت کرده باشد، بازگشت آن از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود. اگر بدهکار نباشد به سرعت سازنده جدید معرفی می‌شود و مباحث تاخیر در تحویل را هم در محاکمه قضایی دنبال می‌کنیم تا با سازندگان مختلف مطابق با قانون برخورد شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه سه دسته پیمانکار در مسکن مهر پردیس فعال هستند که سه نوع برخورد با آنها وجود دارد، ادامه داد: دسته اول پیمانکاران فعال هستند که برای سرعت بخشیدن به پیشرفت فیزیکی پروژه این پیمانکاران از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده می‌کنیم و این پیمانکاران را مورد حمایت قرار می‌دهیم.  

وی افزود: اغلب پیمانکاران حاضر در مسکن مهر پردیس پیشرفت فیزیکی کُندی دارند. در یک ماه گذشته مشکلات این پیمانکاران بررسی شد، مطالباتی را از دولت داشتند که نسبت به پرداخت حدود 20 میلیارد تومان از مطالبات آنها اقدام کردیم که توانستند با این تزریق منابع مالی، برخی از تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنند.

هدایت تاکید کرد: به غیر از فازهای 5 و 9 که در حال بررسی مشکلات پیمانکاران این سایت‌ها هستیم، در یک ماه گذشته بخشی از مطالبات تمام پیمانکاران پرداخت شده است تا انگیزه‌ای برای ادامه کار آنها با سرعت بیشتری باشد.        

وی تاکید کرد: دسته سوم پیمانکارانی هستند که اساسا اهل کار نیستند و پروژه‌های این پیمانکاران متوقف شده است و از دادستانی درخواست کرده‌ایم که به پرونده این سازنده‌ها ورود کند که خوشبختانه دو سه سازنده پس از ورود دادستانی، پروژه‌های خود را فعال کردند. متاسفانه برخی از سازندگان متعهد نیستند و ورود دادستان باعث شد که این سازنده‌ها پای کار بیایند. به طور قطع پیمانکاری که پای کار نباشد حذف و  سازنده جدید جایگزین آن می‌شود.

هدایت با تاکید بر اینکه شرایط مالی پیمانکاران قابل درک است، گفت: می‌دانیم که برخی از تجهیزات 3 الی 4 برابر افزایش قیمت داشتند و ما هم از ظرفیت‌های قانونی برای کمک به سازندگان استفاده خواهیم کرد. تحویل مساکن مهر تعهدات دولت است و انجام این تعهدات در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد بنابراین برای حمایت از سازندگان از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهیم کرد اما با پیمانکاران متخلف هم مطابق با قانون برخورد خواهد شد.   

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به مشکل نصب آسانسور در برج‌های فاز 9 اظهار داشت: دو بلوک با 180 واحد در فاز 9 مشکل نصب آسانسور را داشتند که خوشبختانه تاییدیه نصب آسانسور برای این بلوک‌ها هم گرفته شد.   

وی همچنین درباره تصمیم نهایی برای ساخت 2500 واحد جدید در مسکن مهر پردیس با توجه به مخالفت وزیر راه وشهرسازی نسبت به توسعه محدوده مسکن مهر اظهار داشت: وزیر راه وشهرسازی مخالفت خود را با افزایش محدوده مسکن مهرو الحاق محدوده جدید اعلام کرد و قرار است بدون ایجاد محدوده جدید کمبود واحدها را در ظرفیت موجود جبران کنیم.   

هدایت تاکید کرد: خوشبختانه در همین مدت یک ماه گذشته، بستر سازی اخذ وام برای حدود 4000 هزار واحد از  7500 واحدی که بلاتکلیف بودند، انجام شد و به زودی این واحدها عملیاتی می‌شوند.  

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به آغاز ساخت مترو پردیس گفت: اعتبارات مورد نیاز برای ساخت مترو پردیس در لایحه بودجه سال 98 امده است و در صورت تصویب از سال آینده عملیات اجرای آن آغاز می‌شود. از محل تبصره 19 چیزی حدود 1500 میلیارد تومان بودجه برای این پروژه پیش بینی شده که برآورد اولیه نشان می‌دهد می‌توان مترو پردیس را در 48 ماه ساخت.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز