خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

تشریح چهار محدودیت ایجاد شده در بنادر برای ورد سرمایه گذاران/ آغاز بازنگری در دستورالعمل های سرمایه گذاری در بنادر 

کد خبر : ۷۰۵۴۱۱

معاون سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: نوسانات نرخ ارز، خروج امریکا از برجام، اعتراضات کامیونداران و محدودیت های تجاری از جمله موانع بر سر راه ورود سرمایه گذاران به بنادر است که توانستیم با ارایه بسته های تشویقی بخشی از آن را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد حسن  زاده در مراسم انعقاد 19 قرارداد و تفاهمنامه سازمان بنادر با بخش خصوصی با اشاره به جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی در بنادر کشور گفت: میزان جذب سرمایه گذاری ها بسیار مطلوب بوده است و در چهار دهه اخیر این میزان جذب سرمایه گذاری ها سابقه نداشت.

وی با بیان اینکه در طول دوره اخیر با چهار چالش نوسان ارزی، محدودیت های تجاری ناشی از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعتراضات صنفی رانندگان کامیون مواجه بودیم، اظهار داشت: تمام این عوامل باعث شدند محدودیت هایی برای جذب سرمایه گذاری های غیر دولتی به وجود بیاید.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: تلاش کردیم با ارایه بسته های حمایتی مشکلات سرمایه گذاران را با وجود این چالش ها کاهش دهیم.

حسن زاده با اشاره به سهم ریل در بنادر تصریح کرد: هدف ما دستیابی به رقم 30 درصدی در بارهای ورودی و خروجی بنادر است. در سال گذشته شش درصد بارهای ورودی و خروجی در بنادر از طریق ریل انجام است که امسال به 10.3 درصد رسید و هدف ما این است که در سال آینده این رقم را به 30 درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه بازنگری در دستورالعمل های سرمایه گذاری در بنادر آغاز شده است، خاطرنشان کرد: بازنگری در این دستورالعمل به زودی تصویب می شود و درخواست های سرمایه گذاران در این موضوع در نظر می گیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز