خبرگزاری کار ایران

محمد شریعتمداری:

آزادی‌های کارفرما در مناطق محروم باید بیشتر شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۶۵

وزیر پیشنهادی تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر رای اعتماد بگیرم سهم کارفرما و کارگر در شورای عالی تامین اجتماعی برابر خواهد شد. تامین اجتماعی حق الناس است و نمی‌توان آن را به دیگری بخشش کرد هر چند متاسفانه چند بار این کار شده است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شریعتمداری در نشست پارلمان بخش خصوصی کشور گفت: در مورد اشتغال، یک نگاه این است که وزرات کار مسولیت دارد و یک نگاه این است که هیچ چیزی متوجه آن نیست که هر دو آن اشتباه است. اشتغال یک مسئله ملی است و وزیر به عنوان دبیر شورای اشتغال وظیفه هماهنگی دارد. من نیز از این مسئله شانه خالی نمی‌کنم.

وی ادامه داد: هماهنگ کردن بازار اشتغال نیز وظیفه ماست و فکر کنم با رابطه خوبی که با کارفرماها دارم بتوانم این هماهنگی را به وجود آورم.

وی در مورد قانون کار گفت: سال‌های سال است این قانون در دستور کار است و حتی بر روی ان اسامی دیگری گذاشته‌اند این قانون دوبار از مجلس پس گرفته شده و در دولت یازدهم هم این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: باید نگاه سه‌جانبه گرایی که مغفول مانده و فقط در مورد دستمزد آخر سال تشکیل می‌گیرد در طول سال ادامه داشته باشد. اگر شورای عالی کار اختیارات خود را تفویض کند و یا معاون اول بیشتر وقت بگذارد می‌توانیم جلسات شورای عالی کار را به طور مرتب برگزار کنیم.

شریعتمداری تصریح کرد: در برخی مواقع، شرایط ایجاب می‌کند آزادی‌ها برای کارفرما بیشتر شود خصوصا در روستاها و مناطق محروم، می‌توان سیاست‌ها را تغییر داد. کارفرما و کارگر به تفاهم می‌رسند اگر دولت کاتالیست باشد.

وی تصریح کرد: من اگر رای بیاورم سهم کارفرما و کارگر در شورای عالی تامین اجتماعی برابر خواهد شد. تامین اجتماعی حق الناس است و نمی‌توان آن را به دیگری بخشش کرد هر چند متاسفانه چند بار این کار شده است.

شریعتمداری گفت: تامین اجتماعی نه متعلق به دولت است نه مردم. فقط کسانی که حق بیمه پرداخت کرده‌اند مالک آن هستند.

وی ادامه داد: قراردادهای موقت یکی از نقایصی است که ابهام زیادی در قانون دارد همه طرفین قضیه از این موضوع زیان می‌بینند و باید زودتر فکری به حال آن شود.

وزیر پیشنهادی کار گفت: تشکل‌های کارگری هم فکر هستند وافراد فرهیخته و بالغی در آن عضو هستند ولی تفکرات آنارشیستی وجود دارد که این بد است. ما هم در وزارت صمت و هم در وزارت کار از این مساله ضربه خوردیم که باید فکری به حال این موضوع کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز