خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با ایلنا:

ثبات قیمت در بازار گوشت قرمز/ کاهش قاچاق دام زنده به دلیل افزایش نظارت/ نذورات محرم میزان خرید گوشت را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۰۰۶

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در ایام محرم به خاطر وجود نذورات مردم کمتر برای خرید به بازار می‌آیند و تا مدت‌ها از همان غذاهای نذری استفاده می‌کنند.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص قیمت گوشت قرمز اظهار کرد: در این دو هفته بازار گوشت افزایش قیمت نداشته و با همان قیمت حدود 60 هزار تومانی به فروش می‌رسد.

وی در رابطه با میزان تولید و شرایط بازار خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار گوشت بسیار کساد است و خرید و فروش گوشت قرمز به ندرت اتفاق می‌افتد. در ایام محرم به خاطر وجود نذورات مردم کمتر برای خرید به بازار می‌آیند و تا مدتها از همان غذاهای نذری استفاده می‌کنند البته قدرت خرید مردم هم کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در ادامه در خصوص واردات گوشت منجمد اذعان داشت: واردات گوشت منجمد از آسیای میانه، استرالیا و برزیل همچنان ادامه دارد و در بازار توزیع شده است.

ملکی با اشاره به قاچاق دام زنده از کشور تصریح کرد: قاچاق دام به خاطر نوسانات قیمت گوشت و ارز همچنان انجام می‌شود اما میزان آن کاهش یافته است. برخورد و نظارت بیشتر شده است و باعث کاهش خروج دام از کشور خواهد شد.

وی در رابطه با افزایش قیمت گوشت در هفته‌های پیش‌رو عنوان کرد: امیدواریم افزایش قیمت در هفته‌های آینده نداشته باشیم. اعیادی مانند قربان و غدیر که بیشترین ذبح انجام می‌شود را پشت سرگذاشته‌ایم و برای دامداران انگیزه‌ای مبنی بر نگهداری دام برای چنین روزهایی وجود ندارد از سوی دیگر هم زمان زیادی تا اربعین مانده وهم در این روز به اندازه اعیاد قربان و غدیر کشتار دام بالا نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز