خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد:

تحویل 4میلیون و 600 هزار تن گندم از کشاورزان/ بورس کالا انبار تضمین شده برای در اختیار گرفتن خرید تضمینی ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۱۲۰

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ابزارآلات بورس کالا برای ارائه خدمات به کشاورزان و در مقابل انجام اقدامات برای حذف واسطه‌ها بین کشاورزان و کارخانه‌ها آماده نبود.

یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص عملکرد بورس کالا برای به دست گرفتن مسئولیت طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: ابزارآلات بورس کالا برای ارائه خدمات به کشاورزان و در مقابل انجام اقدامات برای حذف واسطه‌ها بین کشاورزان و کارخانجات آماده نبود. ابزاری که ما از آنها می‌خواهیم انبار مورد تضمین با تایید خود بورس کالا است.

وی افزود: ما در حال حاضر هم بیشتر کالاها را از طریق بورس کالا به فروش می‌رسانیم. ما به بورس کالا اعتماد داریم اما ابتدا بورس باید چند مرکز خرید و انبار را برای کالاهای کشاورزی معرفی و تایید کند تا دولت بداند که باید گندم خود را از چه کسی تحویل بگیرد البته با تضمین رسمی بورس.

سیف تاکید کرد: اگر قرار باشد دولت هم تعیین کننده و هم تضمین کننده باشد و هم خود دولت کالاها را بفروشد و تنها از کانال بورس کالا استفاده کند نیازی به وجود بورس کالا نخواهد بود.

سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با میزان خرید گندم خاطرنشان کرد: 4میلیون و 800 هزار تن گندم تحویل گرفته‌ایم که نزدیک به 4 میلیون و 600 هزار تن آن در سامانه‌ها وارد شده است. 34 هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و 31 هزار میلیارد ریال از مطالبات باقی مانده که به زودی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز