خبرگزاری کار ایران

ضرورت قطع بهره‌برداری از جنگل‌های شمال کشور/ همه با هم باید برای حفاظت از جنگل‌ها تلاش کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۷۱۸

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در دیدار با استاندار مازندران گفت: در اجرای قانون برای تنفس جنگل‌ها مصمم هستیم و همه با هم برای حفاظت از این منابع ارزشمند باید تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا، خلیل آقایی با استاندار مازندران دیدار و بر افزایش همکاری‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها تاکید کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: بخشنامه وزیر جهاد کشاورزی در خصوص قطع بهره‌برداری از جنگل‌های شمال کشور بر اساس موازین و اصول بوده و در جلسات مجلس نیز منتج به قانون شد و ما هم در راستای اجرای قانون مصمم و استوار هستیم و همه ما به عنوان یک مجموعه باید جنگل را حفظ کنیم و بر اساس قانون، ۵ سال وارد جنگل نشویم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در خصوص واردات و صادرات چوب محدودیتی نداریم، افزود: نظریات کارشناسی مختلف و بسیاری وجود دارد که در جای خودش قابل بحث است اما ما موظف به اجرای کامل قانون هستیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: ما با انتخاب بازرسین ویژه در کلیه ادارات کل، مسائل را رصد می کنیم و این بازرسین شخصاً با خود بنده در ارتباط هستند و گزارش های مربوطه را ارسال می کنند.

وی ادامه داد: از ۲ میلیون هکتار جنگل های شمال، تنها ۹۵۰ هزار هکتار جنگل های ما دارای طرح جنگلداری است و برای حفاظت از این بخش ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تنها ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

در این دیدار، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران و همچنین نمایندگان مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز