خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت پخش فراورده در حاشیه نمایشگاه بیست و سوم نفت اعلام کرد:

شتاب در اجرای طرح کهاب طی سال‌جاری / تشریح رویکرد شرکت پخش برای خصوصی‌سازی جایگاه عرضه CNG

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۱۰۹

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی رویکرد شرکت پخش برای خصوصی‌سازی جایگاه عرضه CNG را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدرضا موسوی‌خواه در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت با بیان اینکه اجرای طرح کهاب در انبارها و جایگاه‌های عرضه سوخت شتاب خواهد گرفت، گفت: ماه گذشته یک جایگاه عرضه سوخت به تجهیزات کهاب مجهز شد.

وی افزود: در حال حاضر در محدوده‌ شهری این جایگاه به‌هیچ عنوان بوی بنزین استشمام نمی‌شود. در این جایگاه عرصه سوخت در سه بخش نفت‌کش، نقل‌وانتقال به مخزن و فروش فراورده به‌طور کامل اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآوردهای نفتی تصریح کرد: مرحله بعد تبدیل بخارات جمع‌آوری شده به بنزین با کیفیت است که بیش از مزید زیست‌محیطی و افزایش ایمنی جایگاه عرضه سوخت سودده نیز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه‌داران باید هزینه زیادی را برای اجرای طرح کهاب متحمل شوند اما سرانجام سودآور خواهد بود. طی دو تا 4 سال آینده اصل و سود سرمایه به سرمایه‌گذار باز می‌گردد و تا 15 سال هم دوره نگهداشت تاسیسات و تجهیزات آن است که سود بنزین استحصال شده به جایگاه و سرمایه‌گذار باز می‌گردد.

موسوی‌خواه با بیان اینکه اجرای طرح کهاب با حضور سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی موفق خواهد بود میزان صرفه‌جویی حاصل از اجرای طرح کهاب را یک و نیم تا دو و نیم لیتر در هر هزار لیتر عنوان کرد.

وی به پروژه کنترل سیستمی و بدون دخالت انسان در محموله‌های ورودی و خروجی انبارهای کشور اشاره و اظهار داشت: این پروژه سال گذشته به‌عنوان نمونه در انبارهای ماهشهر و بندرعباس اجرا شد که امسال تکمیل می‌شود.

موسوی‌خواه با بیان اینکه در نظر داریم از این سامانه برای تمام انبارهای کشور بهره ببریم، خاطرنشان کرد: می‌توان اطلاعات انبار را به صورت آنلاین در همه جای کشور مشاهده کرد. در نظر داریم امسال کرایه حمل فراورده‌ها را به‌صورت سیستمیک تایید و براساس آن پرداخت کنیم و به این ترتیب دیگر نیاز به بارنامه و کاغذ نخواهد بود.

وی با اشاره به خط 241 مرکز صدور چک در سراسر کشور در سال‌جاری اظهار داشت: در حال حاضر 37 مرکز در 37 منطقه شرکت‌ملی پخش به‌صورت سیستمی عملیات صدور چک را انجام می‌دهند که با اجرای این روش شاهد سلامت مالی و اداری بیشتری نسبت  به گذشته خواهیم بود.

مدیر عامل پخش فراورده‌های نفتی بیان کرد: از ابتدای خرداد و تیرماه به خودروهای دیزلی که از سال 96 به بعد شماره‌گذاری شده و مجهز به سیستم‌های جدید هستند نفت و گاز یورو 4 تخصیص داده می‌شود و 200 جایگاه به‌زودی وارد این طرح شده و در جاده‌های مواصلاتی کشور نفت و گاز یورو 4 را در اختیار خودروهای جدید دیزلی قرار خواهد داد.

موسوی‌خواه درباره میزان مصرف CNG  در کشور بیان کرد : براساس آمار روزانه 20 میلیون متر مکعب مصرف می‌شود و در سراسر کشور 2425 جایگاه فعال داریم و رویکرد آتی ما خصوصی‌سازی این جایگاه‌ها است. با روند خصوصی‌سازی بخش‌خصوصی نسبت به بخش دولتی دو برابر کارمزد دریافت می‌کند که شامل بازگشت سرمایه و سود جایگاه‌دار است.

 وی نوع خودرو دسترسی به جایگاه‌ها و قیمت تمام شده حامل‌های انرژی را عامل تحریک در مصرف عنوان کرد و گفت: قیمت مناسب و دسترسی آسان به جایگاه‌ها از جمله امکاناتی هستند که به خوبی در کشور فراهم شده است.

موسوی‌خواه راه‌اندازی جایگاه‌های نفت در ارتفاع را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: این جایگاه‌ها در مناطقی که در محل تجمع خودروها و تاکسی‌داران است راه‌اندازی می‌شود و هدف آن دسترسی آسان برای مصرف کنندگان است.

وی توسعه جایگاه‌ها را از جمله مهمترین اهداف شرکت متبوعش در سال 97 اعلام  کرد و گفت:‌ توسعه 150 جایگاه از جمله برنامه‌های ما است که 75 جایگاه از سوی بخش‌خصوصی  اجرایی می‌شود و 25 جایگاه کوچک مقیاس نیز راه اندازی خواهد شد.

موسوی‌خواه با تاکید بر اینکه اقدامات شرکت‌ملی پخش شفاف است و هیچ رانتی در آن وجود ندارد، افزود: 51 دستگاه سوخت‌رسانی سیار در حال حاضر فعال است و طی مدت راه‌اندازی تاکنون یک‌میلیون و 800 سوخت توزیع شده و هزار متر سوخت رسانی انجام شده؛ همچنین 30 هزار مرتبه دانلو اپلیکیشن انجام شده است.

وی درباره مشکلات مربوط به نقل و انتقالات مالی جایگاه‌داران تصریح کرد: تاکنون هیچ جایگاهی به دلیل مشکلات مالی و نقل و انتقالات بانکی تعطیل نشده است. تمامی جایگاه‌هایی که روزانه حتی یک‌مرتبه خرید سوخت انجام می‌دهند بدون هیچ مشکلی با سامانه شاپرک کار می‌کنند اما در برخی کلانشهرها برای تعدادی از جایگاه‌هایی که خرید کلان و مداوم را دارد مکاتباتی با بانک‌مرکزی انجام دادیم تا زمان 24 ساعته این جایگاه‌ها را افزایش دهند اما هنوز پاسخی به ما داده نشده است.

وی درباره استفاده از محصولات ساخت داخل اظهار داشت: ما توانسته‌ایم بخش زیادی از نیاز خود را از محل کالاهای ساخت داخل تامین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز