خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بندرعباس در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

سدهای بندرعباس به حجم مرده رسیده‌اند/ آب شیرین‌کن‌ها تنها راه نجات از بحران

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۲۷۷

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: یکی از راه حل‌ها برای تامین آب منطقه احداث سد است که سد جگین جاسک به همین منظور احداث شده اما با توجه به فاصله طولانی تا بندرعباس هزینه بر است، ضمن اینکه مردم میناب ادعا دارند که آب باید به مردم میناب و کشاورزان آن منطقه برسد اما در هر صورت روزانه ۲۲۰۰ لیتر آب در ثانیه از این سد به بندرعباس منتقل می‌شود.

منصور مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره مشکل تامین آب در بندرعباس اظهار داشت: هرمزگان استانی است که نزدیک ۲۲ سال بارندگی نداشته و با بحران آب و خشکسالی مواجه است، سفره‌های آب زیرزمینی تماما به مصرف در کشاورزی و شرب رسیده و اکنون به حجم مرده سد‌ها رسیده‌ایم.

وی افزود: تامین آب ما از طریق سد استقلال میناب با ۳۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری بندرعباس است، تامین می‌شود اما اکنون به خاطر عدم بارندگی با مشکل مواجه است بنابراین باید به فکر جایگزین باشیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس تصریح کرد: یکی از راه حل‌ها برای تامین آب منطقه احداث سد است که سد جگین جاسک به همین منظور احداث شده اما با توجه به فاصله طولانی تا بندرعباس هزینه بر است، ضمن اینکه مردم میناب ادعا دارند که آب باید به مردم میناب و کشاورزان آن منطقه برسد اما در هر صورت روزانه ۲۲۰۰ لیتر آب در ثانیه از این سد به بندرعباس منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی بهترین راهکار احداث آب شیرین کن است که یک آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی و دیگری یک میلیون متر مکعبی در دستور کار است، این دو آب شیرین کن از طریق بخش خصوصی و خرید تضمینی از سوی دولت احداث می‌شود، آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی قرار بود سال گذشته به بهره برداری برسد که به دلیل پاره‌ای مشکلات انجام نشد و یک میلیون متر مکعبی قرار است آب را به گل گهر سیرجان و چادر ملوی یزد منتقل کرده و یک سوم هم برای مصرف استان ارسال شود، کار لوله گذاری آن آماده است و به سرعت در حال انجام است تا جایگزینی صورت گیرد، از دیگر اقدامات نیز احداث سدهای سرنی میناب، یک سد در جاسک و یک سد هم در حاجی آباد است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر قشم با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت از آب شیرین کن استفاده می‌کند و مشکل چندانی به لحاظ تامین آب ندارد، حاجی آباد از چاه‌ها و چشمه‌های خودش استفاده می‌کند، بندرعباس ۲۲۰۰ لیتر در ثانیه آب نیاز دارد که با وارد مدار شدن آب شیرین کن‌ها تا حد زیادی مشکل بر طرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز