خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناروی رئیس جمهور:

اکوسیستم کارآفرینی در کشور وجود ندارد / جوانان بدانند برای تغییر باید هزینه کرد / کشور با پول نفت مسموم شده است

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۴۶۲

معاون علمی و فناروی رئیس جمهور گفت: 55 درصد از فارغ التحصیلان علوم رایانه خانم‌ها هستند این در حالی است که حضور آنها در جامعه کسب و کار محدود است و برای عوض کردن جامعه باید تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ سورنا ستاری، معاون علمی و فناروی رئیس جمهوری در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان افزایی زنان با اشاره به آمارهای دانشجویان در اوایل انقلاب و اکنون گفت:‌ در اوایل انقلاب 170 هزار دانشجو وجود داشت و صد هزار دانشجو نیز در خارج از کشور تحصیل می‌کردند و حدود 23 درصد از دانشجویان را خانم‌ها تشکیل می‌دادند.

 وی گفت: تعداد بالای دانشجویان در کشور آمریکا باعث شده بود تا ایران رتبه اول در تعداد دانشجو در کشور آمریکا باشد این در حالی است که امروزه 4.7 میلیون دانشجو داریم که 48 هزار نفر در خارج از کشور در حال تحصیل هستند و از این میان تنها 10 هزار نفر در آمریکا تحصیل می‌کنند.

وی افزود: بر اساس آمارهای منتشر شده 56 درصد از دانشجویان کشور را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و آمریکا، کانادا و استرالیا مقصد اصلی نخبگان ایرانی هستند.

وی تاکید کرد: ورودی خانم‌ها در دانشگاه‌ها 56 درصد است اما خروجی خانم‌ها از دانشگاه‌ها 48 درصد است که نشان از ضعیف بودن سیستم‌های آموزشی کشور دارد.

سورنا ستاری با بیان اینکه زیست بوم کارآفرینی در کشور وجود ندارد گفت: زیست بوم کارآفرینی و کسب و کار در کشور وجود ندارد زیست بوم صرفا پول نیست و نیاز به پایه‌های مختلف دارد. در زیست بوم نیاز پول وجود دارد اما این به آن معنا نیست هر پولی آن هم پول نفت که رانت محسوب می‌شود وارد زیست بوم شود چرا که همواره باید تزریق شود و نیاز به تامین دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: حضور بخش خصوصی در بازار استارت‌آپ و کارآفرین به جای سکه و دلار باید تحقق پیدا کند چرا که استارت‌آپ‌ها کشور را متحول می‌کنند.

ستاری با ا شاره به ضرورت ایجاد اکوسیستم کارآفرینی گفت:‌ باید اکوسیستم کارآفرینی در کشور ایجاد شود تا کسب و کارهای به معنای واقعی در کشور وجود داشته باشد.

وی درباره مدیران خانم اظهار داشت: 350 شرکت دانش بنیان  مدیر عامل خانم دارند یعنی 12 درصد از مدیران شرکت‌ها خانم هستند و 25 درصد از شرکت‌ها یا مدیر عامل یا عضو هیئت مدیره خانم دارند.

سورنا ستاری با بیان اینکه افرادی که قصد کار در ا ستارت‌آپ‌ها داشته‌ باشند به درد استارت‌آپ نمی‌خورند گفت:‌ روزمرگی در کار استارت‌آپ وجود ندارد و کسانی که صرفا قصد دارند تا در استارت‌آپ استخدام شوند به درد کار استارت‌آپی نمی‌خورند دوران استخدام‌های دولتی دیگر به سر رسیده است و باید به دنبال کارآفرینی بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ کشور با پول نفت مسموم شده است اکوسیستم فعلی مکانی نیست که زنان بتوانند در آن به کارآفرینی بپردازند ایده‌های خانم‌ها در مقابل سرمایه‌گذاران دیده نمی‌شود چون سرمایه‌گذاران اعتقاد دارند که زنان خود را اثبات کنند در حالی که مردان اثبات شده هستند.

ستاری افزود: دو درصد از مالکیت جهانی در دسترس زنان است و در فضای مجازی دیگر بحث پتانسیل‌ها مطرح نیست و موضوع اصلی خلاقیت است.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور درباره وضعیت خانم‌ها در علوم رایانه اظهار داشت:‌ 55 درصد از فارغ التحصیلان علوم رایانه خانم‌ها هستند این در حالی است که حضور آنها در جامعه کسب و کار محدود است و برای عوض کردن جامعه باید تلاش کرد.

وی تاکید کرد:‌ باید تلاش کرد تا سرمایه‌گذاران خانم افزایش پیدا کند جوانان نیز باید بدانند که هر تغییری نیاز به هزینه‌ای دارد دولت حمایت می‌کند اما کار و اراده افراد است که کارآفرینی ایجاد می‌کنند چرا که با پول کارآفرین ایجاد نمی‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز