خبرگزاری کار ایران

سامانه آبرسانی برق تهران به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۵۶۸

در سال ۱۴۱۵ جمعیت منطقه ۲۱ و ۲۲ به یک میلیونو ۳۰۰ هزار نفر هم می‌رسد بنابراین باید بارگذاری جمعیت به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم خدمات آب و فاضلاب را ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سامانه آبرسانی مخزن ذخیره خطوط انتقال و شبکه توزیع غرب تهران با حضور ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو، مقیمی استاندار تهران و محمد پرورش مدیرعامل آبفای تهران به بهره‌برداری رسید.

این سامانه شامل یک مخزن به ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب در منطقه ۲۲ تهران است که به نام حمید رضا حسینی خبرنگار شبکه خبر که در حادثه منا به شهادت رسید نامگذاری شده است.

این گزارش حاکی است؛ این سامانه شامل یک مخزن ۴۰ هزار مترمکعبی به نام خرگوش دره است که امروز کلنگ‌زنی شد.

بر پایه این گزارش مجموع خط انتقال و شبکه این سامانه ۲۲ کیلومتر است که برای تامین آب پایدار مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران برنامه‌ریزی شده است.براساس برآوردها تا سال ۱۴۰۰ جمعیت مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد که به منظور تامین آب شرب این جمعیت باید ۲۵۰ هزار مترمکعب مخزن ساخته شود که تاکنون  ۱۳۰ هزار متر مکعب احداث شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم افتتاح این سامانه آبرسانی محمد پرورش اظهار داشت: یکی از مشکلات منطقه ۲۱ و ۲۲ تامین آب و تصفیه فاضلاب آن است . بنابراین یک پروژه آبرسانی در این مناطق برای افق ۱۴۱۵ طراحی و اجرا شد که امروز مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی با دبی ورودی ۵۰میلی متر که حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه است به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه این منطقه از نظر تامین آب با مشکلاتی مواجه است گفت: در حال حاضر مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی سه تا چهار هزار مترمکعب آب دارد که از چاه‌ها تامین می‌شود. بنابراین مسوولین باید توجه کنند که بارگذاری جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری باید به لحاظ خدمات آب و فاضلاب تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: برای منطقه ۲۱ و ۲۲ پروژه ساخت مخزن به حجم ۲۵۰ هزار مترمکعب در سال ۱۴۱۵ طراحی شده است اظهار داشت: مصرف روزانه شهر تهران در زمان اوج به چهار و نیم میلیون متر مکعب می‌رسد. بنابراین این میزان مصرف با حجم یک دریاچه برابری می‌کند پس باید از هم‌اکنون نسبت به حوزه تقاضا در فصل تابستان اقدامات مناسب انجام شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال ۱۴۱۵ جمعیت منطقه ۲۱ و ۲۲ به یک میلیونو ۳۰۰ هزار نفر هم می‌رسد بنابراین باید بارگذاری جمعیت به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم خدمات آب و فاضلاب را ارائه کنیم.

وی افزود: باید سه هزار و ۸۰۰ لیتر آب سطحی به این مناطق ارسال شود. پس باید هر چه زودتر تصفیه‌خانه ششم که توسط شرکت آب منطقه ای تهران در حال ساخت است به پایان برسد.

وی با تاکید بر اینکه بحث فاضلاب منطقه ۲۱ و  ۲۲ بسیار مهم است تصریح کرد: نباید در این منطقه فاضلاب در سطح خیابان ها رها باشد بنابراین دولت باید توجه ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرعامل آبفای تهران با بیان اینکه برای بحث فاضلاب منطقه و جمع آوری آن مدل مالی خوبی از سوی شرکت آب و فاضلاب تنظیم و به وزارت نیرو ارائه شده گفت: برای بحث فاضلاب و جمع‌آوری پساب به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب توانستیم از وزارت نیرو تخفیف بیگریم که شهرداری نیز این آب را پمپاژ کرده و برای فضای سبز استفاده کند اما این پروژه چهار پنج سال است که بلاتکلیف بوده است. ما برای این موضوع از هشت ماه پیش کار را آغاز کردیم تا مشکل فضای سبز این دو منطقه رفع شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز