خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه عنوان کرد:

منتظر اطلاعات بیشتر از جعبه سیاه سانچی هستیم/ روند انتقال پیکرها به ایران یک هفته زمان نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۳۳۶

محمود فرازنده، مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: انتظار می‌رود روند انتقال پیکرها از کشور چین با هماهنگی‌های کنسولی ظرف یک هفته انجام شود و پیکرهای کشف شده از خدمه سانچی به ایران منتقل شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا ،‌محمود‌فرازنده ، مدیرکل آسیا‌و‌اقیانوسیه وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت نفتکش سانچی گفت: بر اساس بررسی‌های های انجام شده توسط مجموعه پلیس بین‌الملل و پزشکی قانونی DNA‌های ارسالی از اجساد کشف شده با DNA خانواده این عزیزان شناسایی و اعلام شده است. 

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه افزود: هم اکنون موضوع هماهنگی‌های لازم برای ارسال پیکر این افراد به ایران در دستور کار است تا سریعتر شاهد اتمام این مسئله باشیم.

فرازنده تاکید کرد: در حال حاضر عملیات رمز گشایی جعبه سیاه کشتی سانچی و کریستال آغاز شده است و منتظر اعلام اطلاعات بیشتری از آخرین تماس‌ها و اطلاعات کشتی‌ها و مسائل دیگری که در منطقه در لحظات حادثه رخ داده است، هستیم.

وی با اشاره به درخواست خانواده‌ها برای سفر به منطقه حادثه اظهار داشت: کمیته پیگیری حادثه سانچی از هیچ کمک و برنامه‌ای برای تسلای بازماندگان این حادثه کوتاهی نکرده است اما درباره این مسئله که حضور و سفر خانواده بازماندگان برای پیگیری وضعیت به منطقه حادثه می‌تواند کمک باشد، نظری ندارم.

فرازنده تاکید کرد: انتظار می‌رود روند انتقال پیکرها از کشور چین با هماهنگی‌های کنسولی ظرف یک هفته انجام شود و پیکرهای کشف شده از خدمه سانچی به ایران منتقل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز